Sanat Wolfgang Matheuer
Yüzyılın heykeli ve çocukları
15:58 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika
Potsdam'daki Barberini Müzesi'nde “Yüzyılın Adımı”
Kaynak: Picture Alliance / KH Spremberg/Shotshop
Bir Doğu Almanya yetkilisinin Wolfgang Mattheuer'in ünlü “Yüzyılın Adımı” heykelini gördüğünde “Yine üzerimize gerçek bir patlayıcı yerleştirdi!” dediği söyleniyor. Aynı motifi taşıyan bir Mattheuer grafiği şu anda açık artırmada satılıyor. Ve hatta uygun fiyatlı görünüyor.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
ebir eli Hitler selamı vermek üzere uzanmış, ikincisi ise komünist yumruğunu sıkmıştı. Bir bacağı savaş botlarında, diğeri yalınayak yürüyor. Figür geriye yaslanıyor ancak yine de uç noktalar arasında agresif bir şekilde ileri doğru hareket ediyor. Sanatçı Wolfgang Mattheuer bunu 1984 yılında “kötü” ve “iyi” için değil, 20. yüzyılda insanlığın iç çatışması için kışkırtıcı bir metafor olarak ortaya attı.
“Yüzyılın Adımı”, 1985 yılında Leipzig bölgesindeki sanat sergisini gezerken Doğu Almanya kültür yetkilileri tarafından da sembolik gücü fark edilen Mattheuer'in önemli bir eseridir. Birisinin kapalı kapılar ardında “Üzerimize başka bir patlayıcı yerleştirdi!” dediği söyleniyor. Muhtemelen Matheuer'in aklında bu tepki vardı. Üç yıl sonra partiyle ilişkisini kesti ve SED'den ayrıldı.
ayrıca oku
Başlangıçta alçıdan yapılmış, daha sonra demir ve bronzdan dökülmüş ve kısmen boyanmış heykellerden biri Potsdam'daki Barberini Müzesi'nin avlusunda bulunuyor. Bu, özel koleksiyoncu Hasso Plattner'in buradaki vakıf binasında sergilediği ilk sanat eseriydi. Eleştirmen Eduard Beaucamp bir zamanlar “yüzyılın adımı”nı “modern diktatörlükler için küçümseyici, acı bir kuğu şarkısı” olarak yorumlamıştı. Bugün Mattheuer figürü yeniden anlamlı görünüyor.
Sanatçı ayrıca diyalektik motifinden yola çıkarak bir grafik oluşturmuştur. Burada figür bir duvar boyunca yürüyor. 1989 tarihli olanın Berlin Duvarı olduğu düşünülebilir. Serinin 50 kopyayla sınırlı bir linolyum kesimi şu anda Ahrenshoop'taki yaz müzayedesinde açık artırmada satılıyor. Bu baskı tekniğinde görüntü, sert siyah beyaz kontrastlarıyla etkileyicidir.
Wolfgang Mattheuer, “Yüzyılın Adımı”, linolyum, 1989
Kaynak: ROBERT DAEMMIG, Wolfgang Mattheuer (1927 Reichenbach – 2004 Leipzig), yüzyılın adımı. Linolyum. 1989. 700 x 847 mm. U.r.
Kaz adımlayan adam, grafiğin güçlü bir şekilde hizalanmış perspektifinde izleyicinin yanından hızla geçiyor gibi görünüyor. Hareketli bir stop motion animasyona bakıyormuşsunuz gibi görünüyor. 70 x 85 santimetre boyutlarındaki bu sayfa 1990 yılında Berlin'de Edition Brusberg tarafından basıldı ve Berlin'deki özel bir koleksiyondan getirildi. Açık artırmanın tahmini fiyatı 1.400 ila 2.600 euro arasında değişiyor.
Ahrenshoop sanat müzayedesinde yılda iki kez klasik moderniteden günümüze tablo, çizim ve baskılar müzayedede satılıyor. Özellikle 19. yüzyılın sonlarında Baltık Denizi köyünde kurulan sanatçı kolonisindeki Paul Müller-Kaempff, Louis Douzette ve Elisabeth von Eicken gibi ressamlar geleneksel olarak programda iyi bir şekilde temsil ediliyor.
3 Ağustos 2024'teki yaz müzayedesinin 50. yıl dönümü için toplam 180'e yakın lot çağrılacak. 12 Temmuz'dan itibaren Kunstkaten'de ve Ahrenshoop plaj salonunda görülebilecekler. Teklifler internet üzerinden de verilebilmektedir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Yüzyılın heykeli ve çocukları
15:58 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika
Potsdam'daki Barberini Müzesi'nde “Yüzyılın Adımı”
Kaynak: Picture Alliance / KH Spremberg/Shotshop
Bir Doğu Almanya yetkilisinin Wolfgang Mattheuer'in ünlü “Yüzyılın Adımı” heykelini gördüğünde “Yine üzerimize gerçek bir patlayıcı yerleştirdi!” dediği söyleniyor. Aynı motifi taşıyan bir Mattheuer grafiği şu anda açık artırmada satılıyor. Ve hatta uygun fiyatlı görünüyor.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
ebir eli Hitler selamı vermek üzere uzanmış, ikincisi ise komünist yumruğunu sıkmıştı. Bir bacağı savaş botlarında, diğeri yalınayak yürüyor. Figür geriye yaslanıyor ancak yine de uç noktalar arasında agresif bir şekilde ileri doğru hareket ediyor. Sanatçı Wolfgang Mattheuer bunu 1984 yılında “kötü” ve “iyi” için değil, 20. yüzyılda insanlığın iç çatışması için kışkırtıcı bir metafor olarak ortaya attı.
“Yüzyılın Adımı”, 1985 yılında Leipzig bölgesindeki sanat sergisini gezerken Doğu Almanya kültür yetkilileri tarafından da sembolik gücü fark edilen Mattheuer'in önemli bir eseridir. Birisinin kapalı kapılar ardında “Üzerimize başka bir patlayıcı yerleştirdi!” dediği söyleniyor. Muhtemelen Matheuer'in aklında bu tepki vardı. Üç yıl sonra partiyle ilişkisini kesti ve SED'den ayrıldı.
ayrıca oku
Başlangıçta alçıdan yapılmış, daha sonra demir ve bronzdan dökülmüş ve kısmen boyanmış heykellerden biri Potsdam'daki Barberini Müzesi'nin avlusunda bulunuyor. Bu, özel koleksiyoncu Hasso Plattner'in buradaki vakıf binasında sergilediği ilk sanat eseriydi. Eleştirmen Eduard Beaucamp bir zamanlar “yüzyılın adımı”nı “modern diktatörlükler için küçümseyici, acı bir kuğu şarkısı” olarak yorumlamıştı. Bugün Mattheuer figürü yeniden anlamlı görünüyor.
Sanatçı ayrıca diyalektik motifinden yola çıkarak bir grafik oluşturmuştur. Burada figür bir duvar boyunca yürüyor. 1989 tarihli olanın Berlin Duvarı olduğu düşünülebilir. Serinin 50 kopyayla sınırlı bir linolyum kesimi şu anda Ahrenshoop'taki yaz müzayedesinde açık artırmada satılıyor. Bu baskı tekniğinde görüntü, sert siyah beyaz kontrastlarıyla etkileyicidir.
Wolfgang Mattheuer, “Yüzyılın Adımı”, linolyum, 1989
Kaynak: ROBERT DAEMMIG, Wolfgang Mattheuer (1927 Reichenbach – 2004 Leipzig), yüzyılın adımı. Linolyum. 1989. 700 x 847 mm. U.r.
Kaz adımlayan adam, grafiğin güçlü bir şekilde hizalanmış perspektifinde izleyicinin yanından hızla geçiyor gibi görünüyor. Hareketli bir stop motion animasyona bakıyormuşsunuz gibi görünüyor. 70 x 85 santimetre boyutlarındaki bu sayfa 1990 yılında Berlin'de Edition Brusberg tarafından basıldı ve Berlin'deki özel bir koleksiyondan getirildi. Açık artırmanın tahmini fiyatı 1.400 ila 2.600 euro arasında değişiyor.
Ahrenshoop sanat müzayedesinde yılda iki kez klasik moderniteden günümüze tablo, çizim ve baskılar müzayedede satılıyor. Özellikle 19. yüzyılın sonlarında Baltık Denizi köyünde kurulan sanatçı kolonisindeki Paul Müller-Kaempff, Louis Douzette ve Elisabeth von Eicken gibi ressamlar geleneksel olarak programda iyi bir şekilde temsil ediliyor.
3 Ağustos 2024'teki yaz müzayedesinin 50. yıl dönümü için toplam 180'e yakın lot çağrılacak. 12 Temmuz'dan itibaren Kunstkaten'de ve Ahrenshoop plaj salonunda görülebilecekler. Teklifler internet üzerinden de verilebilmektedir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.