Brüksel'deki Audi fabrikası da Şubat ayında üretimi durduracak. Q8 e-tron elektrikli SUV burada üretildi ve satış rakamları düşüyor. Sorunlu ana şirket Volkswagen orada yeni bir model piyasaya sürmek istemiyor.
Audi, gelecek yıl Şubat ayının sonunda Brüksel fabrikasındaki otomobil üretimini durdurmayı planlıyor. Şirket bu durumu iş konseyine ve sendikalara bildirdi. Bu yılın sonuna kadar işten çıkarma planı yok. Audi, 1960'lardan bu yana Volkswagen Grubu'nun bir parçası.
Audi bir süredir Brüksel fabrikasını kapatmayı düşünüyor ve Belçika yasalarının gerektirdiği şekilde konuyu iş konseyleri ve sendikalarla aylardır tartışıyor. Şirket yönetimi bu bilgilendirme ve danışma sürecini iki hafta içinde tamamlamak istiyor.
Elektrikli SUV satışları azaldı
3.000 kişinin istihdam edildiği fabrikada yalnızca tek bir model, Q8 e-tron elektrikli SUV üretiliyor. Satış rakamları daralıyor. Fabrikanın lojistik maliyetleri çok yüksek çünkü yakınlarda çok az tedarikçi var. Yerleşim alanı, demiryolu hatları ve otoyol arasındaki konum genişlemeyi zorlaştırıyor. Ana şirket Volkswagen krizde ve Brüksel'de yeni bir model piyasaya sürmek istemiyor.
Audi, potansiyel bir yatırımcıyla görüşmelerin halen devam ettiğini söyledi. Şirket çevrelerinden alınan bilgiye göre burası ticari araç üreticisi. Şirket, otomotiv endüstrisinden 20'den fazla potansiyel yatırımcıyla zaten görüşmüştü; konum ve çalışanlar için geçerli bir konsept umudu yoktu. Bir sözcü Salı günü yaptığı açıklamada, aynı zamanda tesisin alternatif kullanımlarına ilişkin çalışma grubunun da devam ettiğini söyledi. Henüz bir sonuç mevcut değil.
Otomotiv endüstrisindeki büyük işten çıkarma tehdidini göz önünde bulunduran endüstri derneği VDA, politikacıları hızlı destek sağlamaya çağırıyor. VDA Başkanı Hildegard Müller Salı günü Prognos çalışmasını sunarken “Şu anda konum politikasına ihtiyacımız var” dedi. Buna göre elektromobilitedeki değişiklik nedeniyle 2035 yılına kadar sektörde 140.000 iş daha kaybedilebilir. “Seçilmiş bir hükümetin de görevini yerine getirmesi gerekiyor.” Müller, şirketlerin şu anda güçlü uluslararası rekabet nedeniyle yatırımlarını geri çektiğini söyledi. “Federal seçime kadar kaybedilen bir yılı göze alamayız.”
Yalnızca son birkaç ayda birçok şirket işten çıkarmalar duyurdu. İş konseyine göre en az üç Volkswagen fabrikası risk altında ve on binlerce iş kaybı yaşanabilir. Otomotiv tedarikçisi ZF Friedrichshafen, 2028 yılına kadar Almanya'daki 54.000 işten birinin dörtte birini işten çıkarmayı planlıyor ve Bosch ve Continental'de de iş kaybı yaşanacak. Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği'nin (DIHK) yaptığı araştırmaya göre sektördeki şirketlerin yarısından fazlası iş gücünü azaltmayı planlarken, yalnızca yüzde 7'si daha fazla istihdam bekliyor.
dpa/Reuters/coh
Audi, gelecek yıl Şubat ayının sonunda Brüksel fabrikasındaki otomobil üretimini durdurmayı planlıyor. Şirket bu durumu iş konseyine ve sendikalara bildirdi. Bu yılın sonuna kadar işten çıkarma planı yok. Audi, 1960'lardan bu yana Volkswagen Grubu'nun bir parçası.
Audi bir süredir Brüksel fabrikasını kapatmayı düşünüyor ve Belçika yasalarının gerektirdiği şekilde konuyu iş konseyleri ve sendikalarla aylardır tartışıyor. Şirket yönetimi bu bilgilendirme ve danışma sürecini iki hafta içinde tamamlamak istiyor.
Elektrikli SUV satışları azaldı
3.000 kişinin istihdam edildiği fabrikada yalnızca tek bir model, Q8 e-tron elektrikli SUV üretiliyor. Satış rakamları daralıyor. Fabrikanın lojistik maliyetleri çok yüksek çünkü yakınlarda çok az tedarikçi var. Yerleşim alanı, demiryolu hatları ve otoyol arasındaki konum genişlemeyi zorlaştırıyor. Ana şirket Volkswagen krizde ve Brüksel'de yeni bir model piyasaya sürmek istemiyor.
Audi, potansiyel bir yatırımcıyla görüşmelerin halen devam ettiğini söyledi. Şirket çevrelerinden alınan bilgiye göre burası ticari araç üreticisi. Şirket, otomotiv endüstrisinden 20'den fazla potansiyel yatırımcıyla zaten görüşmüştü; konum ve çalışanlar için geçerli bir konsept umudu yoktu. Bir sözcü Salı günü yaptığı açıklamada, aynı zamanda tesisin alternatif kullanımlarına ilişkin çalışma grubunun da devam ettiğini söyledi. Henüz bir sonuç mevcut değil.
Otomotiv endüstrisindeki büyük işten çıkarma tehdidini göz önünde bulunduran endüstri derneği VDA, politikacıları hızlı destek sağlamaya çağırıyor. VDA Başkanı Hildegard Müller Salı günü Prognos çalışmasını sunarken “Şu anda konum politikasına ihtiyacımız var” dedi. Buna göre elektromobilitedeki değişiklik nedeniyle 2035 yılına kadar sektörde 140.000 iş daha kaybedilebilir. “Seçilmiş bir hükümetin de görevini yerine getirmesi gerekiyor.” Müller, şirketlerin şu anda güçlü uluslararası rekabet nedeniyle yatırımlarını geri çektiğini söyledi. “Federal seçime kadar kaybedilen bir yılı göze alamayız.”
Yalnızca son birkaç ayda birçok şirket işten çıkarmalar duyurdu. İş konseyine göre en az üç Volkswagen fabrikası risk altında ve on binlerce iş kaybı yaşanabilir. Otomotiv tedarikçisi ZF Friedrichshafen, 2028 yılına kadar Almanya'daki 54.000 işten birinin dörtte birini işten çıkarmayı planlıyor ve Bosch ve Continental'de de iş kaybı yaşanacak. Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği'nin (DIHK) yaptığı araştırmaya göre sektördeki şirketlerin yarısından fazlası iş gücünü azaltmayı planlarken, yalnızca yüzde 7'si daha fazla istihdam bekliyor.
dpa/Reuters/coh