TIndian, tartışmasız çevrimiçi buluşmanın özüdür. Bumble, OkCupid, Parship ve Hinge’den gelen rekabet yetişiyor olsa da, tüm flört uygulamalarının anası pazara hâlâ hakim.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bununla birlikte, iş ortağı değişiminin küçük bir imaj sorunu var: Tinder, Y kuşağı arasında tek gecelik bir uygulama olarak kabul ediliyor. Melissa Hobley, bunun çevrimiçi flört gerçeğine karşılık gelmediğini söylüyor. Tüm Tinder kullanıcılarının yaklaşık yüzde 55’inin orada eşleştiği biriyle düzenli bir ilişkisi olmuştur.
Amerikalı, küresel pazarlamadan sorumlu olduğu Tinder’da Pazarlama Direktörüdür. Sektör liderindeki işine başlamadan önce, Tinder gibi Match Group’a ait rakip OkCupid için çalıştı.
Aşk sadece bir kaydırma uzağınızda – sonuçta o kadar kolay değil
Kaynak: Getty Images/Luis Alvarez
DÜNYA: Çevrimiçi flörtte bile gerçek aşkı bulabilir misin?
ayrıca oku
reklam filmi Euro ikramiyesi çevrimiçi
Melisa Hobley: Şüphesiz – evet! Altı yılı aşkın bir süredir flört uygulamaları kullanıyorum ve insanların bana gönderdiği binlerce hikaye ve aldığım tüm düğün davetiyeleri kendileri için konuşuyor. En çok, benzer düşünen insanları bulmakta veya başka insanlarla bağlantı kurmakta zorlanan insanların – LGBTQIA+ topluluğundan insanların aşk hikayelerinden etkileniyorum.
DÜNYA: Kendini çoktan çıraladın mı?
Hobley: Evet elbette! Demek istediğim, evliyim ve iki çocuğum var ama sadece işim nedeniyle, rekabetin ne yaptığını ve çevrimiçi flört deneyiminin orada nasıl çalıştığını görmek için haftada 10 ila 14 uygulama kullanıyorum. Kocamla tanışmadan önce New York’ta 12 yıl bekardım. Flört yorucu. Şu tavırla çıkmalısın: kimse beni sevmeyecek ama her neyse, işte buradayım. Kendi güçlü yönlerinizin farkında olmalısınız.
Örneğin, 32 beden olmadığımı biliyorum ama konuşması kolay biriyim ve insanlar benimle çok eğlenebilirler.
Gen Z, Millennials’tan farklı tarihlere sahip, ancak her iki nesil de birbirinden öğrenebilir
Kaynak: Getty Images/Willie B Thomas
DÜNYA: Ama kocanla o şekilde tanışmadın mı?
Hobley: Hayır, onunla gerçek hayatta normal bir şekilde tanıştım. Kesin olarak bir barda. Birini eşleştirmek istediğimde. Diğer insanları bir araya getirmeyi seviyorum. Yukarı çıkıyorum ve rastgele yere düşüyorum, ‘Kız arkadaşım senin şirin olduğunu düşünüyor’ ve ardından sana bir içki ısmarlayacağından emin olabilirsin. Ben temelde orijinal Tinder’ım (gülüyor).
DÜNYA: Tinder’ın Y kuşağı arasında pek iyi bir itibarı yok – bunun tek gecelik ilişkiler için bir tavlama uygulaması olduğunu düşünüyorlar. Gen Z ile işler çok farklı. Bu farklılıklar nereden geliyor?
Hobley: Y kuşağı olarak benim için, çevrimiçi flört eskiden kötü bir imaja sahipti – yalnızca çevrimiçi tanıştığınızı kabul etmediniz. Bunun yerine sadece şöyle dediler: Ah, ortak arkadaşlarımız vardı. Gerçekte, ortak arkadaş algoritmaydı. Gen Z’nin bu damgası yok.
O kadar dijital yerliler ki, profillerini oluşturmayı pek düşünmüyorlar. Y kuşağı ile tamamen farklı. Kendi kendinize şöyle düşünüyorsunuz: Bir şey bu kadar hızlı ve kolaysa, ciddiye alınacak bir şey değil, değil mi? Tüm Tinder kullanıcılarının yaklaşık yüzde 40’ı kalıcı bir ilişki arıyor.
Hobley’e göre Tinder, LGBTQI sahnesinde özellikle popüler
Kaynak: Getty Images/Biz
DÜNYA: Ama nasıl oluyor da Tinder 25+ yaş grubunda hala bu bağlantı imajına sahip?
Melisa Hobley: Bir teslim alma uygulaması olduğumuzu asla söylemedik (gülüyor) – ama bence bunun nedeni kısmen Tinder’ın birisiyle tanışmayı ve sadece eğlenmeyi çok kolay hale getirmesi. Ne olursa olsun, aradığınız şey için orada olmak istiyoruz. American Midwest’in, sadece eğlenmek istediğin ve sırf bunun uğruna bir erkekle çıktığın, slutshaming’in günün emri olduğu bir bölgede büyüdüm. O kötüydü! Flört uygulamalarının bu klişeyi yıkmaya yardımcı olduğunu görüyorum.
DÜNYA: Gen Z şu anda çevrimiçi buluşmayı ne kadar değiştiriyor?
Hobley: Gen Z, ya hep ya hiç istiyor. Onları oldukları gibi kabul etmelisin ve bunu bir sır olarak saklamıyorlar. Bu yüzden burçlarını paylaşırlar veya biyografilerine yazarlar: Terapideyseniz sağa kaydırın. Y kuşağının, kendileri olmaktansa bir platformda nasıl göründüklerini sorgulama olasılıkları çok daha yüksektir. Bu, Gen Z’nin önlerinde açıkça sahip olduğu bir şey. Flört Etmenin Geleceği raporumuzda, Y kuşağının yaklaşık yüzde 50’si flörtün bugün 18-25 yaşındakiler için daha sağlıklı olduğu konusunda hemfikir.
DÜNYA: Yani mükemmel bir fotoğrafa sahip olmak yerine özgün bir profil oluşturmaya odaklanmalısın?
Hobley: Kesinlikle! İnsanlara Tinder profillerini oluşturmalarında yardım ettiğimde onlara ilk sorduğum şey şu oluyor: Senin hikayen nedir? Örneğin, yakın zamanda boşanmış bir kadına yardım ettim. Profili için seçtiği fotoğraflarda iyi göründüğü izlenimine kapıldı – ama kişiliği hakkında hiçbir şey yazmadı!
Daha sonra ona ne yaptığını, neleri sevdiğini, onu neyin motive ettiğini sordum. Sonra bana engelli çocuklara baktığını söyledi. Bu, profiline kesinlikle dahil etmesi gereken harika bir nitelik! Tinder’dayken, hangi pozun sizi en iyi şekilde gösterdiğini değil, sizi neyin özel kıldığını daha çok düşünün.
DÜNYA: Ve bunu yapmanın en iyi yolu nedir?
Hobley: Bazen biyografinize ilginç bir soru koymak yardımcı olur – görünüşte mükemmel olan herhangi bir fotoğraftan daha fazla insanın size mesaj göndermesini sağlar. Sports Illustrated kapak modellerine ve Victoria Secret modellerinin Tinder profillerini oluşturmalarına yardımcı oldum. Onlarla, muhtemelen otomatik olarak bir dizi eşleşmeye sahip olacakları varsayılır. Ancak her biri emin değildi ve kendilerine Tinder’daki diğer herkesle tamamen aynı soruları sordu.
DÜNYA: Bekarların Tinder’da eşleşme oranlarını artırmak için kullanabilecekleri birkaç genel ipucu var mı?
Hobley: Elbette var ve bu o kadar da zor değil! Sık sık bazı insanların biyografilerine “Suç ortağımı arıyorum” veya “Karmaşık değilim”, “Seyahat etmeyi seviyorum” gibi cümleler yazdığını görüyorum – hepsi bu.
Daha çok şöyle düşünün: Bir bardasınız, biri sadece sizin bildiğinizi sandığınız o meçhul gruptan bir tişört giyerek içeri giriyor. Bu kişiye yüzde yüz hitap edersin! Ve bu tam olarak profilinize koymanız gereken şey.
Listeler yapın: hayatımı değiştiren şeyler. Beni kurtaran kitaplar. Asla unutmayacağım yolculuklar. Spotify’daki en iyi 5 şarkım. İnsanları çeken şey bu! Bu aynı zamanda utangaç insanlara konuşmayı kaydetme fırsatı verir.
Tinder CMO Hobley, yüzeysellikler yerine ortak yönler aramayı tavsiye ediyor
Kaynak: Getty Images/Catherine Falls Reklamı
DÜNYA: ne fotoğraflara dikkat etmeli misin?
Hobley: Profil fotoğraflarınız hikayenizi anlatmalı. Komik bir anekdota da vesile olabilir: Mesela hayatımda sadece bir maraton koştum. Bu fotoğrafı Tinder profilime koydum ve hemen biyografime yazdım: Bir daha asla, koşmaktan nefret ediyorum. Sadece iyi bir amaç içindi! Ve bu kadar çok insanın benimle eşleşmesini sağlayan da buydu!
DÜNYA: Uygulamanın dışında tek olarak düşünmeniz gereken bazı şeyler var mı?
Hobley: Bugüne kadar zaman ayırın. Rastgele yapmayın. Özellikle genç kadınlardan sıklıkla duyduğum şey, kariyerlerine, dil öğrenmeye, spor yapmaya ve hala arkadaşları ve aileleriyle vakit geçirmeye o kadar odaklandıklarını ve artık aşk hayatlarına dikkat etmediklerini. İnsan kendine şunu sormalıdır: İnsanlarla tanışmak için ne yaparsın?
Pazar günü flört uygulamalarında olmak da iyi bir ipucu. O zaman çoğu insan çevrimiçi ve herkesin zamanı var. Kendiliğinden bir tarihe gelme şansı yüksektir. Başka bir ipucu da, bir randevuya çıkmadan önce birine iki ila üç haftadan daha uzun süre önce mesaj atmamanız gerektiğidir. O kadar uzun sürmemeli – eğer bir dünya gezisinde değilseniz.
DÜNYA: Tinder’da şansınızı artırmak için kullanmanız gereken herhangi bir işlev var mı?
Hobley: Kendini Tinder’da doğrulayanlar da yüzde on daha yüksek kaydırma oranına sahip. Profilinizde en az beş fotoğrafınız olmalıdır. Profil biyografinizde ve tercihen başkalarının yanıt verebileceği bir şey olmalıdır. Etkileşim oranı yüksek olan profiller beklediğiniz gibi değildir çünkü genel kanıya göre arkalarındaki kişiler en çekici olanlardır. Daha çok profillerinin yaydığı havayla ilgili. Mizah, Tinder’da da yardımcı olur!
Daha fazla flört ipucu ister misin? Aldın mı:
Zaten biliyordum?
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bununla birlikte, iş ortağı değişiminin küçük bir imaj sorunu var: Tinder, Y kuşağı arasında tek gecelik bir uygulama olarak kabul ediliyor. Melissa Hobley, bunun çevrimiçi flört gerçeğine karşılık gelmediğini söylüyor. Tüm Tinder kullanıcılarının yaklaşık yüzde 55’inin orada eşleştiği biriyle düzenli bir ilişkisi olmuştur.
Amerikalı, küresel pazarlamadan sorumlu olduğu Tinder’da Pazarlama Direktörüdür. Sektör liderindeki işine başlamadan önce, Tinder gibi Match Group’a ait rakip OkCupid için çalıştı.
Aşk sadece bir kaydırma uzağınızda – sonuçta o kadar kolay değil
Kaynak: Getty Images/Luis Alvarez
DÜNYA: Çevrimiçi flörtte bile gerçek aşkı bulabilir misin?
ayrıca oku
reklam filmi Euro ikramiyesi çevrimiçi
Melisa Hobley: Şüphesiz – evet! Altı yılı aşkın bir süredir flört uygulamaları kullanıyorum ve insanların bana gönderdiği binlerce hikaye ve aldığım tüm düğün davetiyeleri kendileri için konuşuyor. En çok, benzer düşünen insanları bulmakta veya başka insanlarla bağlantı kurmakta zorlanan insanların – LGBTQIA+ topluluğundan insanların aşk hikayelerinden etkileniyorum.
DÜNYA: Kendini çoktan çıraladın mı?
Hobley: Evet elbette! Demek istediğim, evliyim ve iki çocuğum var ama sadece işim nedeniyle, rekabetin ne yaptığını ve çevrimiçi flört deneyiminin orada nasıl çalıştığını görmek için haftada 10 ila 14 uygulama kullanıyorum. Kocamla tanışmadan önce New York’ta 12 yıl bekardım. Flört yorucu. Şu tavırla çıkmalısın: kimse beni sevmeyecek ama her neyse, işte buradayım. Kendi güçlü yönlerinizin farkında olmalısınız.
Örneğin, 32 beden olmadığımı biliyorum ama konuşması kolay biriyim ve insanlar benimle çok eğlenebilirler.
Gen Z, Millennials’tan farklı tarihlere sahip, ancak her iki nesil de birbirinden öğrenebilir
Kaynak: Getty Images/Willie B Thomas
DÜNYA: Ama kocanla o şekilde tanışmadın mı?
Hobley: Hayır, onunla gerçek hayatta normal bir şekilde tanıştım. Kesin olarak bir barda. Birini eşleştirmek istediğimde. Diğer insanları bir araya getirmeyi seviyorum. Yukarı çıkıyorum ve rastgele yere düşüyorum, ‘Kız arkadaşım senin şirin olduğunu düşünüyor’ ve ardından sana bir içki ısmarlayacağından emin olabilirsin. Ben temelde orijinal Tinder’ım (gülüyor).
DÜNYA: Tinder’ın Y kuşağı arasında pek iyi bir itibarı yok – bunun tek gecelik ilişkiler için bir tavlama uygulaması olduğunu düşünüyorlar. Gen Z ile işler çok farklı. Bu farklılıklar nereden geliyor?
Hobley: Y kuşağı olarak benim için, çevrimiçi flört eskiden kötü bir imaja sahipti – yalnızca çevrimiçi tanıştığınızı kabul etmediniz. Bunun yerine sadece şöyle dediler: Ah, ortak arkadaşlarımız vardı. Gerçekte, ortak arkadaş algoritmaydı. Gen Z’nin bu damgası yok.
O kadar dijital yerliler ki, profillerini oluşturmayı pek düşünmüyorlar. Y kuşağı ile tamamen farklı. Kendi kendinize şöyle düşünüyorsunuz: Bir şey bu kadar hızlı ve kolaysa, ciddiye alınacak bir şey değil, değil mi? Tüm Tinder kullanıcılarının yaklaşık yüzde 40’ı kalıcı bir ilişki arıyor.
Hobley’e göre Tinder, LGBTQI sahnesinde özellikle popüler
Kaynak: Getty Images/Biz
DÜNYA: Ama nasıl oluyor da Tinder 25+ yaş grubunda hala bu bağlantı imajına sahip?
Melisa Hobley: Bir teslim alma uygulaması olduğumuzu asla söylemedik (gülüyor) – ama bence bunun nedeni kısmen Tinder’ın birisiyle tanışmayı ve sadece eğlenmeyi çok kolay hale getirmesi. Ne olursa olsun, aradığınız şey için orada olmak istiyoruz. American Midwest’in, sadece eğlenmek istediğin ve sırf bunun uğruna bir erkekle çıktığın, slutshaming’in günün emri olduğu bir bölgede büyüdüm. O kötüydü! Flört uygulamalarının bu klişeyi yıkmaya yardımcı olduğunu görüyorum.
DÜNYA: Gen Z şu anda çevrimiçi buluşmayı ne kadar değiştiriyor?
Hobley: Gen Z, ya hep ya hiç istiyor. Onları oldukları gibi kabul etmelisin ve bunu bir sır olarak saklamıyorlar. Bu yüzden burçlarını paylaşırlar veya biyografilerine yazarlar: Terapideyseniz sağa kaydırın. Y kuşağının, kendileri olmaktansa bir platformda nasıl göründüklerini sorgulama olasılıkları çok daha yüksektir. Bu, Gen Z’nin önlerinde açıkça sahip olduğu bir şey. Flört Etmenin Geleceği raporumuzda, Y kuşağının yaklaşık yüzde 50’si flörtün bugün 18-25 yaşındakiler için daha sağlıklı olduğu konusunda hemfikir.
DÜNYA: Yani mükemmel bir fotoğrafa sahip olmak yerine özgün bir profil oluşturmaya odaklanmalısın?
Hobley: Kesinlikle! İnsanlara Tinder profillerini oluşturmalarında yardım ettiğimde onlara ilk sorduğum şey şu oluyor: Senin hikayen nedir? Örneğin, yakın zamanda boşanmış bir kadına yardım ettim. Profili için seçtiği fotoğraflarda iyi göründüğü izlenimine kapıldı – ama kişiliği hakkında hiçbir şey yazmadı!
Daha sonra ona ne yaptığını, neleri sevdiğini, onu neyin motive ettiğini sordum. Sonra bana engelli çocuklara baktığını söyledi. Bu, profiline kesinlikle dahil etmesi gereken harika bir nitelik! Tinder’dayken, hangi pozun sizi en iyi şekilde gösterdiğini değil, sizi neyin özel kıldığını daha çok düşünün.
DÜNYA: Ve bunu yapmanın en iyi yolu nedir?
Hobley: Bazen biyografinize ilginç bir soru koymak yardımcı olur – görünüşte mükemmel olan herhangi bir fotoğraftan daha fazla insanın size mesaj göndermesini sağlar. Sports Illustrated kapak modellerine ve Victoria Secret modellerinin Tinder profillerini oluşturmalarına yardımcı oldum. Onlarla, muhtemelen otomatik olarak bir dizi eşleşmeye sahip olacakları varsayılır. Ancak her biri emin değildi ve kendilerine Tinder’daki diğer herkesle tamamen aynı soruları sordu.
DÜNYA: Bekarların Tinder’da eşleşme oranlarını artırmak için kullanabilecekleri birkaç genel ipucu var mı?
Hobley: Elbette var ve bu o kadar da zor değil! Sık sık bazı insanların biyografilerine “Suç ortağımı arıyorum” veya “Karmaşık değilim”, “Seyahat etmeyi seviyorum” gibi cümleler yazdığını görüyorum – hepsi bu.
Daha çok şöyle düşünün: Bir bardasınız, biri sadece sizin bildiğinizi sandığınız o meçhul gruptan bir tişört giyerek içeri giriyor. Bu kişiye yüzde yüz hitap edersin! Ve bu tam olarak profilinize koymanız gereken şey.
Listeler yapın: hayatımı değiştiren şeyler. Beni kurtaran kitaplar. Asla unutmayacağım yolculuklar. Spotify’daki en iyi 5 şarkım. İnsanları çeken şey bu! Bu aynı zamanda utangaç insanlara konuşmayı kaydetme fırsatı verir.
Tinder CMO Hobley, yüzeysellikler yerine ortak yönler aramayı tavsiye ediyor
Kaynak: Getty Images/Catherine Falls Reklamı
DÜNYA: ne fotoğraflara dikkat etmeli misin?
Hobley: Profil fotoğraflarınız hikayenizi anlatmalı. Komik bir anekdota da vesile olabilir: Mesela hayatımda sadece bir maraton koştum. Bu fotoğrafı Tinder profilime koydum ve hemen biyografime yazdım: Bir daha asla, koşmaktan nefret ediyorum. Sadece iyi bir amaç içindi! Ve bu kadar çok insanın benimle eşleşmesini sağlayan da buydu!
DÜNYA: Uygulamanın dışında tek olarak düşünmeniz gereken bazı şeyler var mı?
Hobley: Bugüne kadar zaman ayırın. Rastgele yapmayın. Özellikle genç kadınlardan sıklıkla duyduğum şey, kariyerlerine, dil öğrenmeye, spor yapmaya ve hala arkadaşları ve aileleriyle vakit geçirmeye o kadar odaklandıklarını ve artık aşk hayatlarına dikkat etmediklerini. İnsan kendine şunu sormalıdır: İnsanlarla tanışmak için ne yaparsın?
Pazar günü flört uygulamalarında olmak da iyi bir ipucu. O zaman çoğu insan çevrimiçi ve herkesin zamanı var. Kendiliğinden bir tarihe gelme şansı yüksektir. Başka bir ipucu da, bir randevuya çıkmadan önce birine iki ila üç haftadan daha uzun süre önce mesaj atmamanız gerektiğidir. O kadar uzun sürmemeli – eğer bir dünya gezisinde değilseniz.
DÜNYA: Tinder’da şansınızı artırmak için kullanmanız gereken herhangi bir işlev var mı?
Hobley: Kendini Tinder’da doğrulayanlar da yüzde on daha yüksek kaydırma oranına sahip. Profilinizde en az beş fotoğrafınız olmalıdır. Profil biyografinizde ve tercihen başkalarının yanıt verebileceği bir şey olmalıdır. Etkileşim oranı yüksek olan profiller beklediğiniz gibi değildir çünkü genel kanıya göre arkalarındaki kişiler en çekici olanlardır. Daha çok profillerinin yaydığı havayla ilgili. Mizah, Tinder’da da yardımcı olur!
Daha fazla flört ipucu ister misin? Aldın mı:
Zaten biliyordum?