NFederal Maliye Bakanı Christian Lindner’e (FDP) göre Almanya’da sorun gelir değil, harcama. WELT AM SONNTAG’a “Bu eyaletin bir maliyet sorunu var” dedi. 2024 federal bütçesi için önemli rakamlar belirlenmeden önce, bu konu trafik ışığı koalisyonu içinde prensip olarak yeniden tartışılmalıdır.
Yeşiller istediklerini yaparlarsa, devletin nerede hızla rahatlayabileceği ve olması gerektiği açık olacaktır: iklime zarar veren sübvansiyonlarla. 2021’deki koalisyon anlaşmasında, trafik ışığı koalisyon ortakları “bütçedeki gereksiz, etkisiz ve çevreye ve iklime zarar veren sübvansiyonları ve harcamaları azaltmak” istedikleri konusunda anlaştılar. Uygulama o zamandan beri uzun zaman oldu.
Ekonomistler, 2024 ve sonraki yıllar için federal bütçe harcamalarını gözden geçirirken SPD, Yeşiller ve FDP temsilcilerinin vergi indirimleri listesini yapmalarını acil buluyor.
Ev hakkında daha fazla bilgi
Federal Sayıştay’dan Eleştiri
Alman Ekonomi Uzmanları Konseyi başkanı Monika Schnitzer, “İklimlere zarar veren sübvansiyonlar devlet bütçesini zorluyor ve iklim açısından nötr bir ekonomiye dönüşümü geciktiriyor” diyor. Sözde ekonomi, “Bu nedenle, harcamaları azaltmak söz konusu olduğunda, bunları her şeyden önce ekonomik ev yönetimi açısından düşünmek mantıklıdır” diyor.
ayrıca oku
Schnitzer’in bakış açısından, başlangıç noktalarında eksiklik yok: “Özellikle, gazyağı ve uluslararası uçuşlar için vergi muafiyetlerinin kaldırılması, dizel için vergi muafiyeti ve özel arabalara kıyasla özel kullanılan şirket arabaları için vergi indirimi dikkate alınmalıdır. ”
Uzmanlar Konseyi, mesafe ödeneğini iklim açısından da eleştiriyor. Önemli bir miktar. Sonuç olarak, Schnitzer’in önerileri yılda yaklaşık 30 milyar avro tasarrufla sonuçlanacak.
Vergisiz gazyağı sorunlu
Alman Ekonomi Enstitüsü (IW) Direktörü Michael Hüther’e iklime zarar veren ve hızla ortadan kaldırılabilen sübvansiyonları kim sorarsa, çok benzer öneriler alacak. “Oldukça hızlı bir şekilde aşamalı olarak kaldırılabilecek bir sübvansiyon, iç havacılıkta yakıta uygulanan vergi muafiyeti olacaktır” diyor.
Genel olarak kerosenden vergi alınmaması, iklim koruma açısından sorunludur. Hüther, dış hat uçuşları için KDV muafiyetinin de büyük tasarruf potansiyeli barındırdığını, ancak bunun için uluslararası bir düzenleme bulunması gerektiğini söylüyor.
Almanya’da, yalnızca Alman toprakları üzerindeki uçuş rotası vergilendirilebilir. Hüther’e göre, daha küçük havalimanları için vergi ayrıcalıkları da kolayca kaldırılabilir.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Hüther’in fikirlerine göre, belirli sürücü grupları için de daha pahalı olacak. “Motorin için vergi indirimi de yeniden gözden geçirilmelidir” diyor. Aynı durum, doğal gazla çalışan araçlar için tercihli muamele için de geçerlidir. Bahsettiği tasarruf önlemlerinin toplamı yılda 21 milyar avroyu buluyor.
Schnitzer’in 30 milyar avroluk farkı, işe gidip gelme ödeneğinin ve sözde şirket arabası ayrıcalığının Hüther’in geçiş listesinde olmamasıyla açıklanabilir.
Her iki ekonomist de iklime zarar veren sübvansiyonları basitçe kaldırmanın işe yaramayacağı konusunda hemfikir. İşveren dostu IW’den Hüther, “Sosyal yardımları kısmak ve birkaç şeyi yeniden düşünmek mümkün” diyor.
Miktarları on milyarlarca tasarruf edin
“63 yaşında emeklilik” vasıflı işçi sıkıntısı sorununun önünde duruyor. Emekli maaşının 63 yaşında dondurulmasıyla yükün iki milyar avro düşeceği tahmin ediliyor. Hüther, “Aynı durum, durdurulabilen ve böylece vergi makamlarına on iki milyar avrodan fazla güvence sağlayan annenin emekli maaşı için de geçerli” diyor.
Schnitzer’in bakış açısına göre, annenin emekli maaşı, hızla ek bütçe alanı yaratabilecek bir sübvansiyondur. Schnitzer, “Harcamalarda hızlı bir düşüş elde etmek için, örneğin, annelerin emekli maaşlarında gelecekteki artışları sınırlamak düşünülebilir” diyor.
ayrıca oku
Limitin seviyesine bağlı olarak, hesaplamalarına göre düşük çift haneli milyar aralığındaki miktarlar da burada kaydedilebilir. Pandeminin sona ermesinden sonra gerekçesini kaybedecek olan diğer vergi indirimleri, yaklaşık 4 milyar avroyu bulan gastronomi ve oteller için olanlardır.
Elbette Ekonomi Akil Adamları Başkanı, politikacıların insanların ve dolayısıyla potansiyel seçmenlerin sevdiği ödemeleri ve faydaları ellerinden almasının ne kadar zor olduğunu biliyor. Schnitzer, “Bireysel faydaların ne kadar çabuk azaltılabileceği, öncelikle siyasi bir uzlaşma bulma sorunudur” diyor.
ayrıca oku
FDP Genel Sekreteri Bijan Djir-Sarai, Yeşil Parti lideri Katharina Dröge hafta başında işe gidip gelme ödeneği reformundan bir tasarruf fırsatı olarak bahseder bahsetmez itiraz etti. Banliyö ödeneğinin kaldırılması, ülkenin çalışkan ortası için bir vergi artışıdır.
Federal Sayıştay Başkanı Kay Scheller kısa süre önce pragmatik bir şaka yaklaşımını devreye soktu. Scheller, Mart ayı başlarında yaptığı açıklamada, “Her bir durumda kesintiler veya silmeler durumunda çıkar gruplarından önemli siyasi ve sosyal direniş beklenebileceğinden, tüm sübvansiyonların kapsamlı bir şekilde kesilmesi veya azaltıcı bir şekilde tasarlanması da düşünülmelidir.” 2024 yılı federal bütçesi için temel rakamların hazırlanması.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Yeşiller istediklerini yaparlarsa, devletin nerede hızla rahatlayabileceği ve olması gerektiği açık olacaktır: iklime zarar veren sübvansiyonlarla. 2021’deki koalisyon anlaşmasında, trafik ışığı koalisyon ortakları “bütçedeki gereksiz, etkisiz ve çevreye ve iklime zarar veren sübvansiyonları ve harcamaları azaltmak” istedikleri konusunda anlaştılar. Uygulama o zamandan beri uzun zaman oldu.
Ekonomistler, 2024 ve sonraki yıllar için federal bütçe harcamalarını gözden geçirirken SPD, Yeşiller ve FDP temsilcilerinin vergi indirimleri listesini yapmalarını acil buluyor.
Ev hakkında daha fazla bilgi
Federal Sayıştay’dan Eleştiri
Alman Ekonomi Uzmanları Konseyi başkanı Monika Schnitzer, “İklimlere zarar veren sübvansiyonlar devlet bütçesini zorluyor ve iklim açısından nötr bir ekonomiye dönüşümü geciktiriyor” diyor. Sözde ekonomi, “Bu nedenle, harcamaları azaltmak söz konusu olduğunda, bunları her şeyden önce ekonomik ev yönetimi açısından düşünmek mantıklıdır” diyor.
ayrıca oku
Schnitzer’in bakış açısından, başlangıç noktalarında eksiklik yok: “Özellikle, gazyağı ve uluslararası uçuşlar için vergi muafiyetlerinin kaldırılması, dizel için vergi muafiyeti ve özel arabalara kıyasla özel kullanılan şirket arabaları için vergi indirimi dikkate alınmalıdır. ”
Uzmanlar Konseyi, mesafe ödeneğini iklim açısından da eleştiriyor. Önemli bir miktar. Sonuç olarak, Schnitzer’in önerileri yılda yaklaşık 30 milyar avro tasarrufla sonuçlanacak.
Vergisiz gazyağı sorunlu
Alman Ekonomi Enstitüsü (IW) Direktörü Michael Hüther’e iklime zarar veren ve hızla ortadan kaldırılabilen sübvansiyonları kim sorarsa, çok benzer öneriler alacak. “Oldukça hızlı bir şekilde aşamalı olarak kaldırılabilecek bir sübvansiyon, iç havacılıkta yakıta uygulanan vergi muafiyeti olacaktır” diyor.
Genel olarak kerosenden vergi alınmaması, iklim koruma açısından sorunludur. Hüther, dış hat uçuşları için KDV muafiyetinin de büyük tasarruf potansiyeli barındırdığını, ancak bunun için uluslararası bir düzenleme bulunması gerektiğini söylüyor.
Almanya’da, yalnızca Alman toprakları üzerindeki uçuş rotası vergilendirilebilir. Hüther’e göre, daha küçük havalimanları için vergi ayrıcalıkları da kolayca kaldırılabilir.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Hüther’in fikirlerine göre, belirli sürücü grupları için de daha pahalı olacak. “Motorin için vergi indirimi de yeniden gözden geçirilmelidir” diyor. Aynı durum, doğal gazla çalışan araçlar için tercihli muamele için de geçerlidir. Bahsettiği tasarruf önlemlerinin toplamı yılda 21 milyar avroyu buluyor.
Schnitzer’in 30 milyar avroluk farkı, işe gidip gelme ödeneğinin ve sözde şirket arabası ayrıcalığının Hüther’in geçiş listesinde olmamasıyla açıklanabilir.
Her iki ekonomist de iklime zarar veren sübvansiyonları basitçe kaldırmanın işe yaramayacağı konusunda hemfikir. İşveren dostu IW’den Hüther, “Sosyal yardımları kısmak ve birkaç şeyi yeniden düşünmek mümkün” diyor.
Miktarları on milyarlarca tasarruf edin
“63 yaşında emeklilik” vasıflı işçi sıkıntısı sorununun önünde duruyor. Emekli maaşının 63 yaşında dondurulmasıyla yükün iki milyar avro düşeceği tahmin ediliyor. Hüther, “Aynı durum, durdurulabilen ve böylece vergi makamlarına on iki milyar avrodan fazla güvence sağlayan annenin emekli maaşı için de geçerli” diyor.
Schnitzer’in bakış açısına göre, annenin emekli maaşı, hızla ek bütçe alanı yaratabilecek bir sübvansiyondur. Schnitzer, “Harcamalarda hızlı bir düşüş elde etmek için, örneğin, annelerin emekli maaşlarında gelecekteki artışları sınırlamak düşünülebilir” diyor.
ayrıca oku
Limitin seviyesine bağlı olarak, hesaplamalarına göre düşük çift haneli milyar aralığındaki miktarlar da burada kaydedilebilir. Pandeminin sona ermesinden sonra gerekçesini kaybedecek olan diğer vergi indirimleri, yaklaşık 4 milyar avroyu bulan gastronomi ve oteller için olanlardır.
Elbette Ekonomi Akil Adamları Başkanı, politikacıların insanların ve dolayısıyla potansiyel seçmenlerin sevdiği ödemeleri ve faydaları ellerinden almasının ne kadar zor olduğunu biliyor. Schnitzer, “Bireysel faydaların ne kadar çabuk azaltılabileceği, öncelikle siyasi bir uzlaşma bulma sorunudur” diyor.
ayrıca oku
FDP Genel Sekreteri Bijan Djir-Sarai, Yeşil Parti lideri Katharina Dröge hafta başında işe gidip gelme ödeneği reformundan bir tasarruf fırsatı olarak bahseder bahsetmez itiraz etti. Banliyö ödeneğinin kaldırılması, ülkenin çalışkan ortası için bir vergi artışıdır.
Federal Sayıştay Başkanı Kay Scheller kısa süre önce pragmatik bir şaka yaklaşımını devreye soktu. Scheller, Mart ayı başlarında yaptığı açıklamada, “Her bir durumda kesintiler veya silmeler durumunda çıkar gruplarından önemli siyasi ve sosyal direniş beklenebileceğinden, tüm sübvansiyonların kapsamlı bir şekilde kesilmesi veya azaltıcı bir şekilde tasarlanması da düşünülmelidir.” 2024 yılı federal bütçesi için temel rakamların hazırlanması.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.