ABir yıl sonra, Lexander Zinn büyük silahları ortaya çıkardı: İlk kez cinsel azınlıkların Nazi döneminin kurbanları olarak anılmasına odaklanılan 2023 Federal Meclis anma saatinde, “kurban biyografileri bilinçli olarak süslendi” ve bununla birlikte mağdur merkezli anma “yanlış yollar” seçildi.
Özellikle odak noktası, kendisi de çocukları ve gençleri “istismar eden” biri olarak mahkum edilen eşcinsel bir adam ve lezbiyen olarak değil Yahudi olarak tutuklanan lezbiyen bir kadındı.
Yıllarca anma saati için bir dilekçeyle kampanya yürüten, daha sonra aktör Jannik Schümann ve oyuncu Maren Kroymann'ın Karl Gorath (1912-2003) ve Mary Pünjer hakkındaki metinleri okuduğu metinleri yazan bir tarihçi meslektaşım olarak bunun öncelikli sorumlusu benim. Federal Meclis genel kurul salonu (1904-1942).
Alexander Zinn'in makalesini buradan okuyun
Federal Meclis Başkanlığı'nı “konseptimi kontrol etmeden benimsemekle” suçluyor.
Almanya'da ve uluslararası alanda büyük ölçüde olumlu karşılanan bir olayı, bir sonraki anma saatinden kısa bir süre önce itibarsızlaştırmaya yönelik sonraki girişimleri, özellikle utanç verici çünkü kendisi de kolayca çürütülebilecek birçok yanlış iddiayla çalışıyor.
Yani hiçbir zaman benden bir “konsept” çıkmadı, bunun yerine on uzmandan oluşan siyasi açıdan bağımsız bir çalışma grubu bunu bir yıl boyunca tasarladı aktivistler de, 1945'ten sonra bile görmezden gelinen bu mağdur grubunun acılarını mümkün olduğunca farklı bir şekilde sunmak amacıyla Federal Meclis Başkanlığı'na bir öneride bulundular. Formüle ettiğim konuşmaların metinleri, onlarca yıl önce lezbiyen kadınların Nazi zulmüne nasıl maruz kaldığını araştıran Claudia Schoppmann'ın da aralarında bulunduğu ünlü tarihçiler tarafından önceden eleştirel bir şekilde okundu.
Ayrıca, 27 Ocak 1945'te Auschwitz'in kurtarıldığı gün vesilesiyle düzenlenen Federal Meclis anma saatinde doğrudan veya dolaylı olarak konuşmanın özellikle genç nesiller için iyi bir uygulama olduğu kanıtlanmıştır. Nazi kurbanlarına – eğer başka bir seçenek mümkün değilse – Nasyonal Sosyalist zulmün acısını kendi deneyimlerinden aktarabilecek insanlara vermek.
Bay Zinn, anma töreninden önce ve sonra, “queer” terimine yönelik meşhur eleştirisinin ötesine geçen herhangi bir endişesini dile getirmedi. Ancak kendisi de böyle bir anma saati için dilekçemizi en başından imzaladı ve tüm gelişmelerden haberdar oldu. Şimdi onu ne motive ediyor?
Alexander Zinn'le röportaj
Bay Zinn, yıllardır “kurban biyografilerini kahraman hikayeleri şeklinde stilize edenlerin” öncelikle “hobi tarihçileri” olduğunu ve bunu yaparken de “sıradan eşcinsellerin” gerçek ve çelişkili biyografilerini çarpıttığını tekrarlıyor.
Temel ifadelerinden biri, Nazi döneminde lezbiyen kadınlara yönelik gerçek bir zulmün olmadığıdır. Brandenburg Anıtları Vakfı'nın danışma kurulu üyesi olarak uzun süre, 2022'de kalıcı olarak kurulan eski Ravensbrück toplama kampında lezbiyen kadınlar için bir anma töreni yapılmasını engellemeyi başardı.
Şimdi suçlamasını hiçbir tarihçi için affedilmeyecek ve tüm torunlar için acı verici bir hatayla başlatıyor: Bir toplama kampı doktoru tarafından lezbiyen olduğu teşhis edilen ve bu nedenle “gazla ölüme” gönderilen Mary Pünjer'i “Ravensbrück” olarak tanımlıyor. hayatta kalan” ve daha sonra kendini ısırıyor Onun zaten bir lezbiyen olarak tutuklandığına dair öne sürdüğüm yanlış iddiaya kesinlikle inanıyorum.
Federal Meclis'te Holokost Anma Günü 2023
Eşcinsel erkeklere yönelik zulüm
Bununla birlikte, iddialarının özü – ve bu, tüm ayrıntılı hatalardan daha trajiktir – eleştirel olmayan bir yaklaşıma, hatta bazen Nasyonal Sosyalist anlatıların benimsenmesine ve ağırlıklı olarak uyumlu Nazi kolluk kuvvetleri tarafından yürütülen soruşturmaların sonuçlarına dayanmaktadır.
Alexander Zinn'in saldırısı dönemin adaletsizliğinin sorgulanmasına yardımcı olmuyor ancak kendisi felaketle sonuçlanan bir geleneğin parçası ve dolayısıyla Nazi fikirlerini günümüze kadar taşıyor. Ancak gerekli olan, yeni ve nihayet erişilebilir bilgiyi göz ardı ederek tekrarlanan tarihsel stereotiplerin maskesinin dikkatli bir şekilde düşürülmesidir.
Stereotip 1: Eşcinsellerin “çocuk baştan çıkarıcıları” olması
Eşcinsellerin “çocukları ve gençleri baştan çıkaranlar” olarak görülmesine yönelik önyargının uzun bir geçmişi var ve bu bugün dünyanın birçok yerinde hala yaygın bir uygulamadır; örneğin, Kasım 2023'ten bu yana cinsel azınlıklara bağlı tüm örgütlerin yasaklandığı Rusya'da. “aşırılıkçı” ve “gençlere zararlı” olduğu gerekçesiyle yasaklandı. Ya da “gençliği ideolojileriyle zehirleyen” eşcinsel kadın ve erkeklere Mayıs 2023'ten bu yana idam cezasının getirildiği Uganda'da.
Bay Zinn, Karl Gorath hakkındaki eksik alıntılarıyla artık “rızaya dayalı eşcinsellikten değil… çocuklara ve gençlere yönelik tacizden… mahkum edildiğini” kanıtlayabileceğine inanıyor.
Karl Gorath (1912-2003)
Kaynak: Auschwitz-Birkenau Devlet Müzesi
Aslında Karl Gorath, 21 yaşında küçüklerle cinsel ilişkide bulunmakla suçlandı, ancak 7 Haziran 1934'te Bremen Bölge Mahkemesi tarafından bir davada Bölüm 176 uyarınca bu suçlamadan beraat etti. Diğer iki davada da Bölüm 175 uyarınca 1931'de 18 yaşında ve 1932'de 19 yaşında, 13 yaşındaki bir çocukla “karşılıklı olarak mastürbasyon yapmaktan” suçlu bulundu.
O dönemde kararda zaten gençliği hafifletici bir faktör olarak dikkate alınmıştı. Günümüzün hukuki anlayışına göre, Karl Gorath'ın mahkûmiyetinin Federal Merkezi Kayıtlardan silinmesi hakkından tamamen ayrı olarak, bunun çocuk ceza hukuku çerçevesinde ele alınması gerekir.
Daha sonraki mahkumiyetler, hatta 1935'teki daha katı Nazi yasası uyarınca, 1945'ten sonra bile, Bay Zinn'in önerdiğinden daha eleştirel bir şekilde yansıtılmalıdır. Karl Gorath'ın, potansiyel olarak bağımlı ilişkilerde bile, birkaç kez gençlerle ve genç erkeklerle cinsel ilişkiye girdiği doğrudur, ancak bugün ve mevcut ceza hukuku hükümleri dikkate alındığında, burada da “karşılıklılık” olup olmadığını açıklığa kavuşturmak zordur.
Bay Zinn'in neden Nazi yargıçlarının ceza hukuku değerlendirmelerini eleştirmeden takip ettiği sorusu yeniden ortaya çıkıyor.
Karl Gorath, Haziran 1943'te Neuengamme toplama kampından Auschwitz toplama kampına, Rus mahkum arkadaşlarına fazladan ekmek tayınları sağladığı için “cezai bir eylem” olarak sınır dışı edildi. Bu aynı zamanda onun şahsına ilişkin değerlendirmenin bir parçasıdır.
Bay Zinn, Federal Meclis Başkanlığı'nın, Karl Gorath'ın 2000 tarihli ABD belgeseli “Paragraf 175″te yer almayı reddetmesinden “şüphelenmesi gerektiğini” iddia ettiğinde, bu iki kat yanlıştır: Karl Gorath o sırada zaten 87 yaşındaydı. filmde yer aldı ve daha önce tarihçilerin sorularını birkaç kez yanıtlamıştı. Alexander Zinn'in yaptığı gibi, Karl Gorath'ın bir şeyler saklamak istediğini ima etmek sahtekârlığın da ötesinde bir davranıştır.
Burada YouTube'dan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Bu gerçeklerin ışığında, Bay Zinn'in ölümünden sonra Karl Gorath'ı “istismarcı” olarak etiketlemesi bir varsayımdır. Böylece, Nazi adalet sistemi tarafından hayati tehlikesiyle karşı karşıya bırakılan ve 1945'ten sonra adalet görmeyen Auschwitz'den sağ kurtulan bir insanı yeniden kurban haline getiriyor.
Karl Gorath'ın biyografisi, 27 Ocak 2023'teki anma saatinde sunuldu; çünkü bu, Nasyonal Sosyalizm altında eşcinsel erkeklere yönelik devlet zulmünün kaderi ve bunun genç Federal Cumhuriyet'teki devamlılığıyla ilgiliydi.
Kalıplaşmış 2: “Lezbiyen kadınlar aslında kurban olarak var olmadılar”
Mary Pünjer ile ilgili olarak Alexander Zinn, onun tutuklanmasının ardından “lezbiyen davranış suçlamalarının getirildiği” yönündeki “satır aralarında mesajı ileteceğimi” varsayıyor. Bunu “özgürce icat ettim”.
Kelimenin tam anlamıyla, konuşmamın metni, gerçeklere dayalı olarak doğru bir şekilde şunu belirtiyor: “24 Temmuz 1940'taki tutuklamaya ilişkin ne (kendisinin) ifadesi ne de polis belgeleri var.”
Mary Pünjer'in (1914-1942) Bernburg'daki Nazi “ötenazisi” kurbanları için yapılan anıtta çekilmiş fotoğrafı
Kaynak: resim ittifakı/dpa/Heiko Rebsch
Bununla birlikte, 1942'de Bernburg “sanatoryumunda” öldürülmesi Bay Zinn için bahsetmeye bile değmez – her ne kadar Mary Pünjer'in toplama kampı doktoru Friedrich Mennecke'nin ifadesiyle “gazla zehirlenmeye” gönderildiği şüphesiz burada kanıtlanmış olsa da. onu “aktif bir lezbiyen” olarak seçmişti. Bu mahkum grubuyla birlikte bir kışlada barındırılmasına rağmen bir Yahudi ya da “anti-sosyal” bir kişi olarak değildi. Kocası Fritz Pünjer'e, 37 yaşında “kalp krizinden öldüğü” bilgisi verildi.
Bu yalan insanlık dışılığı dışarıda bırakıp, sonra tekrar “kadın eşcinselliğinin” zulümle pek alakası olmadığını iddia etmenin hiçbir haklı gerekçesi yok. Neyse ki güncel tarihsel araştırmaların çoğu bunu geride bıraktı.
ayrıca oku
Bunun badanayla veya tağşişle hiçbir ilgisi yoktur. Bilimsel çalışmalarımdaki çelişkilere, sadece bugüne kadar yeterince araştırılmamış (trans) azınlıklara ilişkin değil, hala var olan kör noktalara ve onların zorlu koşullarda hayatta kalma çabalarına dikkat çekmekten hiçbir zaman çekinmedim. zamanlar.
Çağdaş tanıkların etkilendiği gerçeğiyle uzun süre yaşamak zorunda kaldık. cinsel ve toplumsal cinsiyet azınlıkları artık mevcut değil. Adaletsizliği tanımlayanlara değil, çok uzun süre susturulanlara odaklanan araştırmalar ve yeni empatik hatırlama biçimleri de birçok gencin ilgisini çekecek. Göçmen geçmişiniz olsun ya da olmasın, kişisel referansları anma mekanlarına yapılan ziyaretlere ve okul derslerine dahil etmenin tek yolu budur.
Fail araştırmalarına ilişkin gerçek bilgilere ek olarak, Nazi suçlarının bugüne kadarki boyutunu anlamayı mümkün kılan yalnızca bu empatidir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Özellikle odak noktası, kendisi de çocukları ve gençleri “istismar eden” biri olarak mahkum edilen eşcinsel bir adam ve lezbiyen olarak değil Yahudi olarak tutuklanan lezbiyen bir kadındı.
Yıllarca anma saati için bir dilekçeyle kampanya yürüten, daha sonra aktör Jannik Schümann ve oyuncu Maren Kroymann'ın Karl Gorath (1912-2003) ve Mary Pünjer hakkındaki metinleri okuduğu metinleri yazan bir tarihçi meslektaşım olarak bunun öncelikli sorumlusu benim. Federal Meclis genel kurul salonu (1904-1942).
Alexander Zinn'in makalesini buradan okuyun
Federal Meclis Başkanlığı'nı “konseptimi kontrol etmeden benimsemekle” suçluyor.
Almanya'da ve uluslararası alanda büyük ölçüde olumlu karşılanan bir olayı, bir sonraki anma saatinden kısa bir süre önce itibarsızlaştırmaya yönelik sonraki girişimleri, özellikle utanç verici çünkü kendisi de kolayca çürütülebilecek birçok yanlış iddiayla çalışıyor.
Yani hiçbir zaman benden bir “konsept” çıkmadı, bunun yerine on uzmandan oluşan siyasi açıdan bağımsız bir çalışma grubu bunu bir yıl boyunca tasarladı aktivistler de, 1945'ten sonra bile görmezden gelinen bu mağdur grubunun acılarını mümkün olduğunca farklı bir şekilde sunmak amacıyla Federal Meclis Başkanlığı'na bir öneride bulundular. Formüle ettiğim konuşmaların metinleri, onlarca yıl önce lezbiyen kadınların Nazi zulmüne nasıl maruz kaldığını araştıran Claudia Schoppmann'ın da aralarında bulunduğu ünlü tarihçiler tarafından önceden eleştirel bir şekilde okundu.
Ayrıca, 27 Ocak 1945'te Auschwitz'in kurtarıldığı gün vesilesiyle düzenlenen Federal Meclis anma saatinde doğrudan veya dolaylı olarak konuşmanın özellikle genç nesiller için iyi bir uygulama olduğu kanıtlanmıştır. Nazi kurbanlarına – eğer başka bir seçenek mümkün değilse – Nasyonal Sosyalist zulmün acısını kendi deneyimlerinden aktarabilecek insanlara vermek.
Bay Zinn, anma töreninden önce ve sonra, “queer” terimine yönelik meşhur eleştirisinin ötesine geçen herhangi bir endişesini dile getirmedi. Ancak kendisi de böyle bir anma saati için dilekçemizi en başından imzaladı ve tüm gelişmelerden haberdar oldu. Şimdi onu ne motive ediyor?
Alexander Zinn'le röportaj
Bay Zinn, yıllardır “kurban biyografilerini kahraman hikayeleri şeklinde stilize edenlerin” öncelikle “hobi tarihçileri” olduğunu ve bunu yaparken de “sıradan eşcinsellerin” gerçek ve çelişkili biyografilerini çarpıttığını tekrarlıyor.
Temel ifadelerinden biri, Nazi döneminde lezbiyen kadınlara yönelik gerçek bir zulmün olmadığıdır. Brandenburg Anıtları Vakfı'nın danışma kurulu üyesi olarak uzun süre, 2022'de kalıcı olarak kurulan eski Ravensbrück toplama kampında lezbiyen kadınlar için bir anma töreni yapılmasını engellemeyi başardı.
Şimdi suçlamasını hiçbir tarihçi için affedilmeyecek ve tüm torunlar için acı verici bir hatayla başlatıyor: Bir toplama kampı doktoru tarafından lezbiyen olduğu teşhis edilen ve bu nedenle “gazla ölüme” gönderilen Mary Pünjer'i “Ravensbrück” olarak tanımlıyor. hayatta kalan” ve daha sonra kendini ısırıyor Onun zaten bir lezbiyen olarak tutuklandığına dair öne sürdüğüm yanlış iddiaya kesinlikle inanıyorum.
Federal Meclis'te Holokost Anma Günü 2023
Eşcinsel erkeklere yönelik zulüm
Bununla birlikte, iddialarının özü – ve bu, tüm ayrıntılı hatalardan daha trajiktir – eleştirel olmayan bir yaklaşıma, hatta bazen Nasyonal Sosyalist anlatıların benimsenmesine ve ağırlıklı olarak uyumlu Nazi kolluk kuvvetleri tarafından yürütülen soruşturmaların sonuçlarına dayanmaktadır.
Alexander Zinn'in saldırısı dönemin adaletsizliğinin sorgulanmasına yardımcı olmuyor ancak kendisi felaketle sonuçlanan bir geleneğin parçası ve dolayısıyla Nazi fikirlerini günümüze kadar taşıyor. Ancak gerekli olan, yeni ve nihayet erişilebilir bilgiyi göz ardı ederek tekrarlanan tarihsel stereotiplerin maskesinin dikkatli bir şekilde düşürülmesidir.
Stereotip 1: Eşcinsellerin “çocuk baştan çıkarıcıları” olması
Eşcinsellerin “çocukları ve gençleri baştan çıkaranlar” olarak görülmesine yönelik önyargının uzun bir geçmişi var ve bu bugün dünyanın birçok yerinde hala yaygın bir uygulamadır; örneğin, Kasım 2023'ten bu yana cinsel azınlıklara bağlı tüm örgütlerin yasaklandığı Rusya'da. “aşırılıkçı” ve “gençlere zararlı” olduğu gerekçesiyle yasaklandı. Ya da “gençliği ideolojileriyle zehirleyen” eşcinsel kadın ve erkeklere Mayıs 2023'ten bu yana idam cezasının getirildiği Uganda'da.
Bay Zinn, Karl Gorath hakkındaki eksik alıntılarıyla artık “rızaya dayalı eşcinsellikten değil… çocuklara ve gençlere yönelik tacizden… mahkum edildiğini” kanıtlayabileceğine inanıyor.
Karl Gorath (1912-2003)
Kaynak: Auschwitz-Birkenau Devlet Müzesi
Aslında Karl Gorath, 21 yaşında küçüklerle cinsel ilişkide bulunmakla suçlandı, ancak 7 Haziran 1934'te Bremen Bölge Mahkemesi tarafından bir davada Bölüm 176 uyarınca bu suçlamadan beraat etti. Diğer iki davada da Bölüm 175 uyarınca 1931'de 18 yaşında ve 1932'de 19 yaşında, 13 yaşındaki bir çocukla “karşılıklı olarak mastürbasyon yapmaktan” suçlu bulundu.
O dönemde kararda zaten gençliği hafifletici bir faktör olarak dikkate alınmıştı. Günümüzün hukuki anlayışına göre, Karl Gorath'ın mahkûmiyetinin Federal Merkezi Kayıtlardan silinmesi hakkından tamamen ayrı olarak, bunun çocuk ceza hukuku çerçevesinde ele alınması gerekir.
Daha sonraki mahkumiyetler, hatta 1935'teki daha katı Nazi yasası uyarınca, 1945'ten sonra bile, Bay Zinn'in önerdiğinden daha eleştirel bir şekilde yansıtılmalıdır. Karl Gorath'ın, potansiyel olarak bağımlı ilişkilerde bile, birkaç kez gençlerle ve genç erkeklerle cinsel ilişkiye girdiği doğrudur, ancak bugün ve mevcut ceza hukuku hükümleri dikkate alındığında, burada da “karşılıklılık” olup olmadığını açıklığa kavuşturmak zordur.
Bay Zinn'in neden Nazi yargıçlarının ceza hukuku değerlendirmelerini eleştirmeden takip ettiği sorusu yeniden ortaya çıkıyor.
Karl Gorath, Haziran 1943'te Neuengamme toplama kampından Auschwitz toplama kampına, Rus mahkum arkadaşlarına fazladan ekmek tayınları sağladığı için “cezai bir eylem” olarak sınır dışı edildi. Bu aynı zamanda onun şahsına ilişkin değerlendirmenin bir parçasıdır.
Bay Zinn, Federal Meclis Başkanlığı'nın, Karl Gorath'ın 2000 tarihli ABD belgeseli “Paragraf 175″te yer almayı reddetmesinden “şüphelenmesi gerektiğini” iddia ettiğinde, bu iki kat yanlıştır: Karl Gorath o sırada zaten 87 yaşındaydı. filmde yer aldı ve daha önce tarihçilerin sorularını birkaç kez yanıtlamıştı. Alexander Zinn'in yaptığı gibi, Karl Gorath'ın bir şeyler saklamak istediğini ima etmek sahtekârlığın da ötesinde bir davranıştır.
Burada YouTube'dan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Bu gerçeklerin ışığında, Bay Zinn'in ölümünden sonra Karl Gorath'ı “istismarcı” olarak etiketlemesi bir varsayımdır. Böylece, Nazi adalet sistemi tarafından hayati tehlikesiyle karşı karşıya bırakılan ve 1945'ten sonra adalet görmeyen Auschwitz'den sağ kurtulan bir insanı yeniden kurban haline getiriyor.
Karl Gorath'ın biyografisi, 27 Ocak 2023'teki anma saatinde sunuldu; çünkü bu, Nasyonal Sosyalizm altında eşcinsel erkeklere yönelik devlet zulmünün kaderi ve bunun genç Federal Cumhuriyet'teki devamlılığıyla ilgiliydi.
Kalıplaşmış 2: “Lezbiyen kadınlar aslında kurban olarak var olmadılar”
Mary Pünjer ile ilgili olarak Alexander Zinn, onun tutuklanmasının ardından “lezbiyen davranış suçlamalarının getirildiği” yönündeki “satır aralarında mesajı ileteceğimi” varsayıyor. Bunu “özgürce icat ettim”.
Kelimenin tam anlamıyla, konuşmamın metni, gerçeklere dayalı olarak doğru bir şekilde şunu belirtiyor: “24 Temmuz 1940'taki tutuklamaya ilişkin ne (kendisinin) ifadesi ne de polis belgeleri var.”
Mary Pünjer'in (1914-1942) Bernburg'daki Nazi “ötenazisi” kurbanları için yapılan anıtta çekilmiş fotoğrafı
Kaynak: resim ittifakı/dpa/Heiko Rebsch
Bununla birlikte, 1942'de Bernburg “sanatoryumunda” öldürülmesi Bay Zinn için bahsetmeye bile değmez – her ne kadar Mary Pünjer'in toplama kampı doktoru Friedrich Mennecke'nin ifadesiyle “gazla zehirlenmeye” gönderildiği şüphesiz burada kanıtlanmış olsa da. onu “aktif bir lezbiyen” olarak seçmişti. Bu mahkum grubuyla birlikte bir kışlada barındırılmasına rağmen bir Yahudi ya da “anti-sosyal” bir kişi olarak değildi. Kocası Fritz Pünjer'e, 37 yaşında “kalp krizinden öldüğü” bilgisi verildi.
Bu yalan insanlık dışılığı dışarıda bırakıp, sonra tekrar “kadın eşcinselliğinin” zulümle pek alakası olmadığını iddia etmenin hiçbir haklı gerekçesi yok. Neyse ki güncel tarihsel araştırmaların çoğu bunu geride bıraktı.
ayrıca oku
Bunun badanayla veya tağşişle hiçbir ilgisi yoktur. Bilimsel çalışmalarımdaki çelişkilere, sadece bugüne kadar yeterince araştırılmamış (trans) azınlıklara ilişkin değil, hala var olan kör noktalara ve onların zorlu koşullarda hayatta kalma çabalarına dikkat çekmekten hiçbir zaman çekinmedim. zamanlar.
Çağdaş tanıkların etkilendiği gerçeğiyle uzun süre yaşamak zorunda kaldık. cinsel ve toplumsal cinsiyet azınlıkları artık mevcut değil. Adaletsizliği tanımlayanlara değil, çok uzun süre susturulanlara odaklanan araştırmalar ve yeni empatik hatırlama biçimleri de birçok gencin ilgisini çekecek. Göçmen geçmişiniz olsun ya da olmasın, kişisel referansları anma mekanlarına yapılan ziyaretlere ve okul derslerine dahil etmenin tek yolu budur.
Fail araştırmalarına ilişkin gerçek bilgilere ek olarak, Nazi suçlarının bugüne kadarki boyutunu anlamayı mümkün kılan yalnızca bu empatidir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.