eyıkılan yeni binalar önünü açıyor. İlahi güçle kutsanmış Herkül (Benét Monteiro) adındaki genç adam, Atina'nın pazar meydanında ilk kez ortaya çıktığında, yıkılan sadece duvar değildir. Daha sonra antik metropolün sakinleri de temellerini kaybeder. Tek kişilik deprem, toprak eşyalar da dahil olmak üzere pazar tezgahlarını yok etti. Tahta arabalar ve hatta bir heykel kırılıyor. Herkül ortaya çıkıp mutlu bir şekilde “Biliyorum, bugün benim günüm olacak” şarkısını söylediğinde herkesin koşmasına, kurtarmasına ve kaçmasına şaşmamak gerek. Böylece onu başkaları için tamamen mahveder. Bunun üzerine öfkeli vatandaşlar onu şehirden kovar.
Olympus'u yalnızca Herkül kurtarabilir
Tanrıların babası Zeus ve karısı Hera'nın oğlu, kehanetinde haklı çıkar ama önce gerçekten kahramanca işler yapması gerekir. Disney müzikali “Hercules”ün ünlü dünya prömiyeri şimdi Hamburg'daki Neue Flora'da Almanca olarak gerçekleşti. Tanrıların çocuğu, 1997 yapımı animasyon filmden uyarlanan yeni bir maceraya atılıyor.
Kadim efsanenin on iki görevinden müzikalde geriye yalnızca bir tanesi kaldı: Hidranın kafasını kesmek. Augean ahırlarını temizlemek, Nemea aslanını boğmak veya Girit boğasını evcilleştirmek yerine Disney, canavarlar salgınıyla, gerçek aşkla ve Hades'e karşı mücadeleyle mücadele ediyor. Yeraltı dünyasının tanrısı, intikam almak isteyen ve Olympus'u fethetmek isteyen Zeus'un dışlanmış kardeşi olur. Onu durdurabilecek tek kişi Herkül'dür.
Hikaye Prometheus'un karaciğerinden uzak
Kahramanın, Olimpos'tan kaçırılan ve sihirli bir iksir yardımıyla tanrısallığı elinden alınan bir bebeğin arka planı, cennetteki önsözde ilham perileri tarafından anlatılıyor. Artık Herkül'ün en sevdiği yemeğin neden her zaman Jell-O olduğunu kendi başına bulması gerekiyor. Ve önemli olanın kas gücü değil, kalp gücü olduğunu öğrenin. Hades'in entrikaları onun yolunu açıyor. Karanlık adam, Herkül'ün büyük aşkı Meg'i elinde tutar ve ironik bir şekilde Meg olarak adlandırılan en büyük zayıflığını ortaya çıkarmak için onu ona görevlendirir. Nihayetinde cehennemin hükümdarı, yeğenini alt etmeyi ve son süper güçlerini de elinden almayı bile başarır.
Yazarlar Robert Horn ve Kwame Kweih-Armah, olay örgüsünü Prometheus'un karaciğerinden bağımsız olarak, çeşitli kültürlerden unsurların renkli bir mozaiği gibi derlediler. Sekiz kez Oscar kazanan Alan Menken, piyanonun başına geçti ve film müziğinin ötesine geçerek David Zippel'in sözlerine kadar uzanan yeni, akılda kalıcı şarkılar besteledi: Seven in one go. Hades'e “A Clean Cut” şarkısı da dahil.
Muse korosu ve bando
Artık hikayenin portal kemeri, Yunan Olympus'undan, tek başına soul'dan pop'a, gospel'e, altı hite katkıda bulunan beş kişilik ilham perileri grubuna, Amerikan bandolarına ve amigo kızlarına kadar uzanıyor. Yönetmen ve koreograf Casey Nicholaw ve koreograf Tanisha Scott, topluluğu ve ana oyuncuları rock balesinden Bavyera dokunuşlu sirtakiye kadar iki saatlik bir kasırga gibi hareket halinde tutuyor. Kültürlerin bu buluşma noktası, uzun soluklu bir müzikal olmak için gereken her şeye sahip.
İster oyun oynuyor, ister dans ediyor, ister şarkı söylüyor olsun, oyuncuların enerjik performansları, görsel büyüsüyle devasa sahne seti (Dane Laffrey) kadar izleyiciyi de büyülüyor. Neue Flora'daki sahnenin ön cephesini bir Yunan tapınağı portalı çevreliyor. İki döner sahnedeki sekiz büyük antik sütun aksiyona hakimdir. Ancak öne çıkan, arkadaki arka planı kapatan ve aynı zamanda evrenin sonsuzluğuna açılan devasa video duvarıdır.
Mozaik sahneye hakimdir
Laffrey ve video tasarımcısı George Reeve, antik çağa ve hikayeye uygun olarak, dünyalarda derinlik yaratmak için mozaiği bir tasarım öğesi olarak kullandı. Modernliği bilen bu eser, stil açısından Vincent van Gogh'u andırıyor ve resmi olarak Tiffany cam sanatına benziyor. Ondan önce Olimpos Dağı'ndaki altın ve beyaz tanrılar, Medusa'nın meyhanesinde mola vermeyi seven kaba kumaşlar içindeki Atina sakinleri ve siyah veya koyu yeşil kıyafetleri seven yeraltı dünyasının zombi benzeri sakinleri.
Güçlü müjde sesleriyle beş kişilik ilham perileri çetesi “Herkül”ün müzikal varlığıdır. Başroldeki Monteiro'nun yanı sıra, büyük aşkı Meg (Mae Ann Jorolan) ve (şarkı söyleme, dans etme ve oyunculukta) en eksiksiz aktör ve kahramanın kişisel antrenörü olan satir Phil rolündeki Kristofer Weinstein Storey de ikna edicidir. Burada Herkül sopayla değil kılıçla çalışıyor. Kavga etmenin tek yolu Hades'le. Detlev Leistenschneider, kötü adamı ve şakacıyı aşağılık kompleksiyle ikna etme arasındaki dengeyi kurarken, zaman zaman hicivde aşırıya kaçıyor ve inanılmaz olma eğiliminde oluyor. Kendisi “Aslan Kral”daki Scar veya “Aladdin”deki Jafar ile benzer bir durumda olduğundan, her ikisi de rol model olarak çok daha güçlü bir şekilde hizmet edebilir. Aksi halde karanlık işini mükemmel bir şekilde yapıyor.
Bir titan Karl-Heinz'a karşı savaşıyor
Yeraltı yöneticisinin karşısına fırsatlar çıkar. Müzikalde, filmin aksine Hades, çalışma yoğunlaştırmanın klasik bir adımında moiré'lerin, yani insanların hayatlarının ipini döndüren, ölçen ve kesen tanrıçaların rolünü de üstleniyor. Heyecan verici bir sahnede yeraltı dünyasının tanrısı, ölülerden oluşan bir ordu kurmak için bazı kişilerin yaşam iplerini kesiyor. Güzel bir sahne numarası: Etkilenenlerin ruhları, onlardan hızla çekilen son gömlek şeklindeki beyaz bir gölge gibi kaçar. Hades'in katliamının görüntüsü bir dönüm noktası olur. Gönülsüz yardımcıları Karl (Mario Saccocio) ve Heinz'e (André Haedicke) karanlık lorda olan sadakatlerini test etme fikrini verir.
Meg devle savaşıyor
Kaynak: Johan Persson
Parçadaki Karl-Heinz olarak da adlandırılan komedyen ikili, dürüst zekasıyla harika bir iş çıkarıyor. Önemli nokta: Eski bir falcı ve eski bir psikiyatristten oluşan çılgın ikili, Herkül ve arkadaşlarına, Olympus için yapılacak belirleyici savaşta Hades'i ve son Titan'ı nasıl yenebilecekleri konusunda belirleyici ipucu veriyor. Hareketli parçalardan oluşan ve esnek bir şekilde oynanabilen bir yaratığa dönüştürülen dev, bebek tasarımcısı James Oriz'in çok başlı hidranın da geldiği canavar dolabındaki en güzel parçadır. Müzikalde tek Titan olmasıyla Yunan efsanesi burada da maksimuma indirilmiş durumda. Disney'in animasyon filminde zaten sakladığı dört ilham perisinin nerede kaldığını yalnızca Delphi Kahini biliyor.
Hamburg'da Broadway seviyesi
Ancak iş “Herkül” müzikaline gelince, efsaneyle ilgili sorular anlamsızdır. Eser, Disney büyüsünden, denenmiş ve test edilmiş karakter takımlarından ve taze, yaratıcı enerjiden güç alıyor. Disney ile işbirliği ortağı olan Stage Entertainment, Hamburg'daki galalarda Broadway düzeyinde performansların da mümkün olduğunu gösterdi.
Olympus'u yalnızca Herkül kurtarabilir
Tanrıların babası Zeus ve karısı Hera'nın oğlu, kehanetinde haklı çıkar ama önce gerçekten kahramanca işler yapması gerekir. Disney müzikali “Hercules”ün ünlü dünya prömiyeri şimdi Hamburg'daki Neue Flora'da Almanca olarak gerçekleşti. Tanrıların çocuğu, 1997 yapımı animasyon filmden uyarlanan yeni bir maceraya atılıyor.
Kadim efsanenin on iki görevinden müzikalde geriye yalnızca bir tanesi kaldı: Hidranın kafasını kesmek. Augean ahırlarını temizlemek, Nemea aslanını boğmak veya Girit boğasını evcilleştirmek yerine Disney, canavarlar salgınıyla, gerçek aşkla ve Hades'e karşı mücadeleyle mücadele ediyor. Yeraltı dünyasının tanrısı, intikam almak isteyen ve Olympus'u fethetmek isteyen Zeus'un dışlanmış kardeşi olur. Onu durdurabilecek tek kişi Herkül'dür.
Hikaye Prometheus'un karaciğerinden uzak
Kahramanın, Olimpos'tan kaçırılan ve sihirli bir iksir yardımıyla tanrısallığı elinden alınan bir bebeğin arka planı, cennetteki önsözde ilham perileri tarafından anlatılıyor. Artık Herkül'ün en sevdiği yemeğin neden her zaman Jell-O olduğunu kendi başına bulması gerekiyor. Ve önemli olanın kas gücü değil, kalp gücü olduğunu öğrenin. Hades'in entrikaları onun yolunu açıyor. Karanlık adam, Herkül'ün büyük aşkı Meg'i elinde tutar ve ironik bir şekilde Meg olarak adlandırılan en büyük zayıflığını ortaya çıkarmak için onu ona görevlendirir. Nihayetinde cehennemin hükümdarı, yeğenini alt etmeyi ve son süper güçlerini de elinden almayı bile başarır.
Yazarlar Robert Horn ve Kwame Kweih-Armah, olay örgüsünü Prometheus'un karaciğerinden bağımsız olarak, çeşitli kültürlerden unsurların renkli bir mozaiği gibi derlediler. Sekiz kez Oscar kazanan Alan Menken, piyanonun başına geçti ve film müziğinin ötesine geçerek David Zippel'in sözlerine kadar uzanan yeni, akılda kalıcı şarkılar besteledi: Seven in one go. Hades'e “A Clean Cut” şarkısı da dahil.
Muse korosu ve bando
Artık hikayenin portal kemeri, Yunan Olympus'undan, tek başına soul'dan pop'a, gospel'e, altı hite katkıda bulunan beş kişilik ilham perileri grubuna, Amerikan bandolarına ve amigo kızlarına kadar uzanıyor. Yönetmen ve koreograf Casey Nicholaw ve koreograf Tanisha Scott, topluluğu ve ana oyuncuları rock balesinden Bavyera dokunuşlu sirtakiye kadar iki saatlik bir kasırga gibi hareket halinde tutuyor. Kültürlerin bu buluşma noktası, uzun soluklu bir müzikal olmak için gereken her şeye sahip.
İster oyun oynuyor, ister dans ediyor, ister şarkı söylüyor olsun, oyuncuların enerjik performansları, görsel büyüsüyle devasa sahne seti (Dane Laffrey) kadar izleyiciyi de büyülüyor. Neue Flora'daki sahnenin ön cephesini bir Yunan tapınağı portalı çevreliyor. İki döner sahnedeki sekiz büyük antik sütun aksiyona hakimdir. Ancak öne çıkan, arkadaki arka planı kapatan ve aynı zamanda evrenin sonsuzluğuna açılan devasa video duvarıdır.
Mozaik sahneye hakimdir
Laffrey ve video tasarımcısı George Reeve, antik çağa ve hikayeye uygun olarak, dünyalarda derinlik yaratmak için mozaiği bir tasarım öğesi olarak kullandı. Modernliği bilen bu eser, stil açısından Vincent van Gogh'u andırıyor ve resmi olarak Tiffany cam sanatına benziyor. Ondan önce Olimpos Dağı'ndaki altın ve beyaz tanrılar, Medusa'nın meyhanesinde mola vermeyi seven kaba kumaşlar içindeki Atina sakinleri ve siyah veya koyu yeşil kıyafetleri seven yeraltı dünyasının zombi benzeri sakinleri.
Güçlü müjde sesleriyle beş kişilik ilham perileri çetesi “Herkül”ün müzikal varlığıdır. Başroldeki Monteiro'nun yanı sıra, büyük aşkı Meg (Mae Ann Jorolan) ve (şarkı söyleme, dans etme ve oyunculukta) en eksiksiz aktör ve kahramanın kişisel antrenörü olan satir Phil rolündeki Kristofer Weinstein Storey de ikna edicidir. Burada Herkül sopayla değil kılıçla çalışıyor. Kavga etmenin tek yolu Hades'le. Detlev Leistenschneider, kötü adamı ve şakacıyı aşağılık kompleksiyle ikna etme arasındaki dengeyi kurarken, zaman zaman hicivde aşırıya kaçıyor ve inanılmaz olma eğiliminde oluyor. Kendisi “Aslan Kral”daki Scar veya “Aladdin”deki Jafar ile benzer bir durumda olduğundan, her ikisi de rol model olarak çok daha güçlü bir şekilde hizmet edebilir. Aksi halde karanlık işini mükemmel bir şekilde yapıyor.
Bir titan Karl-Heinz'a karşı savaşıyor
Yeraltı yöneticisinin karşısına fırsatlar çıkar. Müzikalde, filmin aksine Hades, çalışma yoğunlaştırmanın klasik bir adımında moiré'lerin, yani insanların hayatlarının ipini döndüren, ölçen ve kesen tanrıçaların rolünü de üstleniyor. Heyecan verici bir sahnede yeraltı dünyasının tanrısı, ölülerden oluşan bir ordu kurmak için bazı kişilerin yaşam iplerini kesiyor. Güzel bir sahne numarası: Etkilenenlerin ruhları, onlardan hızla çekilen son gömlek şeklindeki beyaz bir gölge gibi kaçar. Hades'in katliamının görüntüsü bir dönüm noktası olur. Gönülsüz yardımcıları Karl (Mario Saccocio) ve Heinz'e (André Haedicke) karanlık lorda olan sadakatlerini test etme fikrini verir.
Meg devle savaşıyor
Kaynak: Johan Persson
Parçadaki Karl-Heinz olarak da adlandırılan komedyen ikili, dürüst zekasıyla harika bir iş çıkarıyor. Önemli nokta: Eski bir falcı ve eski bir psikiyatristten oluşan çılgın ikili, Herkül ve arkadaşlarına, Olympus için yapılacak belirleyici savaşta Hades'i ve son Titan'ı nasıl yenebilecekleri konusunda belirleyici ipucu veriyor. Hareketli parçalardan oluşan ve esnek bir şekilde oynanabilen bir yaratığa dönüştürülen dev, bebek tasarımcısı James Oriz'in çok başlı hidranın da geldiği canavar dolabındaki en güzel parçadır. Müzikalde tek Titan olmasıyla Yunan efsanesi burada da maksimuma indirilmiş durumda. Disney'in animasyon filminde zaten sakladığı dört ilham perisinin nerede kaldığını yalnızca Delphi Kahini biliyor.
Hamburg'da Broadway seviyesi
Ancak iş “Herkül” müzikaline gelince, efsaneyle ilgili sorular anlamsızdır. Eser, Disney büyüsünden, denenmiş ve test edilmiş karakter takımlarından ve taze, yaratıcı enerjiden güç alıyor. Disney ile işbirliği ortağı olan Stage Entertainment, Hamburg'daki galalarda Broadway düzeyinde performansların da mümkün olduğunu gösterdi.