Deutsche Bahn: Pazartesi ve Salı günü grev ilan edildi

activism

Member
İşletme 50 saatlik grev

Demiryolu trafiği Pazartesi ve Salı günleri tamamen felç olacak



Durum: 10:19| Okuma süresi: 3 dakika


Demiryolu trafiği Pazartesi ve Salı günleri felç oldu




Tren yolcuları, bu yılki ücret anlaşmazlığında şimdiye kadarki en uzun greve hazırlanmak zorunda. Demiryolu ve ulaştırma birliği (EVG), Pazar akşamı saat 22:00’den Salı gecesi gece yarısına kadar ülke çapındaki tüm demiryolu trafiğini fiilen felç etmek istiyor.



WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


İşverenlerle toplu pazarlık anlaşmazlığında, demiryolu ve ulaşım sendikası (EVG), Almanya genelinde tren trafiğini Pazar akşamından itibaren 50 saat süreyle greve götürmek istiyor – demiryolları “büyük etkiler” bekliyor. Medya daha önce binlerce yöneticiye ikramiye ödemesi yapıldığını bildirmişti.





Bahn yolcuları, bu yılki ücret anlaşmazlığında şimdiye kadarki en uzun greve hazırlanmak zorunda. EVG’nin Perşembe günü açıkladığı üzere, demiryolu ve ulaşım birliği (EVG), Pazar akşamı saat 22:00’den Salı gecesi gece yarısına kadar ülke çapında neredeyse tüm demiryolu trafiğini felç etmek istiyor. Toplu pazarlık turundaki üçüncü uyarı grevi de 50 saatle en uzun grev olacak. Aynı zamanda Deutsche Bahn’ı ve aynı zamanda yaklaşık 50 diğer demiryolu sağlayıcısının neredeyse tamamını etkilemeli.

Sendika bunu iki ayı aşkın süredir devam eden bocalayan görüşmelerle haklı çıkardı. Toplu pazarlıktan sorumlu yönetim kurulu üyesi Cosima Ingenschay, “Bu nedenle, mevcut tekliflerin önemli ölçüde iyileştirilmesi gerektiğini bir kez daha açıkça işaret edeceğiz” dedi. “Müzakere masalarında çok az şey olduğundan, şimdi başka bir grev olacak.”

Mart ayının sonunda EVG, Verdi hizmetler sendikasıyla birlikte Almanya’daki trafiği büyük ölçüde felç etmişti. Nisan sonunda EVG, demiryollarında sekiz saatlik bir uyarı grevi yaptı.

Tüm Alman demiryolu operasyonları üzerinde “muazzam etkileri” olan Deutsche Bahn. Demiryolu, “Ayrıca pan-Avrupa yük trafiği üzerinde önemli bir etkiye sahip olması beklenmelidir” dedi. Avrupa’daki on yük koridorundan altısı Alman demiryolu ağını kullanıyordu. Grup, yolcu taşımacılığında etkilenen yolcular için kapsamlı iyi niyet düzenlemeleri duyurdu.


ayrıca oku







Sendika, yaklaşık 50 tren ve otobüs şirketinde yaklaşık 230.000 çalışan için pazarlık yapıyor ve yüzde on iki daha fazla ücret, ancak ayda en az 650 avro daha fazla olması konusunda ısrar ediyor. Demiryolu, kendisini kamu hizmetinin sonucuna doğru yönlendirmek istiyor. Devlete ait şirketin teklifi, alt ve orta gelirliler için yaklaşık yüzde on daha fazla maaş, daha yüksek olanlar için yüzde sekiz daha fazla para ve herkes için ek 2850 avroluk enflasyon tazminatı primi içeriyor. Son zamanlarda, EVG’nin demiryolları, asgari ücreti tarife tablolarına sabitleme konusunda uyum sağladı, ancak sendika bunu yetersiz buluyor.

Binlerce DB yöneticisi büyük ikramiyeler alıyor


Basında çıkan bir habere göre, Deutsche Bahn’daki binlerce yönetici, Nisan sonunda en az üç haneli milyon tutarında ikramiye aldı. NDR ve “Süddeutsche Zeitung”, ikramiyelerin yaklaşık 3.800 yönetici dahil 30.000 çalışana ödendiğini bildirdi. Demiryolu çevrelerinden, Deutsche Bahn’ın “toplu pazarlık çalışanları ve yöneticilerini içeren, on yıllardır yürürlükte olan çalışanların iş sözleşmelerini yerine getirdiği” söylendi. NDR, paranın Nisan sonunda ödendiğini belirten bir demiryolu sözcüsünden alıntı yaptı.

Demiryolu şu anda, diğer şeylerin yanı sıra, uzun mesafe trafiğindeki düşük dakiklik oranı nedeniyle ağır bir şekilde eleştiriliyor. Geçen yıl, uzun mesafeli trenler, duraklamaların yalnızca yüzde 65,2’sine zamanında ulaştı. Yüzde 70’in oldukça üzerinde bir oran olan 2023 hedefine ilk dört aydaki performansın ardından ulaşmak zor. Her şeyden önce, demiryolları harap bir altyapı ve bunun sonucunda ortaya çıkan şantiyelerle mücadele ediyor.


ayrıca oku








Dakiklik ve müşteri memnuniyeti bu nedenle ikramiye hesaplamasının bir parçasıdır, ancak bu sefer yüzde sıfır ile ağırlıklandırılmıştır. “Değişken ücret bileşenleri”nin hesaplanmasına çalışan memnuniyeti, yönetim pozisyonundaki kadınlar, finansal hedeflere ulaşma ve kişisel hedefler dahil edilmiştir.

Sonuç olarak, Grup Yönetim Kurulu başlangıçta özel ödemelerden muaf tutulmuştur. Bu ödemeler şu anda inceleniyor. Arka plan, demiryollarının elektrik fiyat frenini kullanıp aynı zamanda yönetim kurulu üyelerine ikramiye ödeyip ödeyemeyeceği sorusudur. Değişken ücret, 2022 yıllık raporunda zaten listelenmişti – buna göre, Bahn patronu Richard Lutz’un 970.000 Euro’luk temel maaşa ek olarak 1.26 milyon Euro alması gerekiyor.