Neredeyse dört Almandan üçü yapay zekanın özellikle etkili olduğunu düşünüyor; dünya çapında bu rakam üçte iki. Yapay zeka muhtemelen Las Vegas'taki Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) bir yıldız olacak ve birçok üründe kendine yer bulacak.
Yapay zeka (AI) yoluyla teknolojik devrim tüm hızıyla devam ediyor. Gelecek hafta Las Vegas'ta düzenlenecek CES teknoloji ticaret fuarında yapay zekaya sahip binlerce ürün sergilenecek. Almanlar günlük yaşamda bile büyük değişimlerin yaklaştığının farkında.
Bosch teknoloji grubu tarafından yaptırılan bir ankete göre, Alman vatandaşlarının yüzde 72'si yapay zekanın önümüzdeki on yıl içinde kendi ülkelerinde en etkili teknoloji olacağını düşünüyor. Dünya çapındaki katılımcıların yüzde 67'si durumu bu şekilde görüyor. Yenilikçi Pazar Araştırmaları Derneği, 2024 sonbaharında yedi ülkede 11.000'den fazla kişiyle anket yaptı; Sonuçlar yalnızca WELT AM SONNTAG'a açıktır.
ChatGPT gibi büyük dil modellerinin yönlendirdiği yapay zekaya olan ilgi kısa sürede arttı. İki yıl önce yapılan benzer bir ankette Almanların yalnızca yüzde 42'si yapay zekayı en önemli teknoloji olarak değerlendirmişti. Bugün endüstriyel robotlar (yüzde 25) ve hidrojen/yakıt hücreleri (yüzde 23) gibi teknolojiler onu çok geride bırakıyor. Dünyanın dört bir yanından yanıt verenlerin çoğu hâlâ 5G mobil iletişimin ve otonom sürüşün önemli olduğunu düşünüyor.
Bu ülkede yapay zekaya yönelik şüpheler bir miktar azalmış gibi görünüyor: Vatandaşların yüzde 34'ü teknolojinin toplum üzerinde olumlu bir etki yaratacağını düşünüyor; geçen yıl bu oran yalnızca yüzde 26'ydı. Diğer ülkeler, özellikle de ankete katılanların üçte ikisinin olumlu etkiler beklediği Çin, yapay zeka kullanımı konusunda daha iyimser.
Yapay zekayla mücadelenin etik yönleri de CES'te bir rol oynayacak, ancak daha çok kenarda kalacak. Telif hakları, “deepfake”ler ve yapay zekanın düzenlenmesi üzerine bir panel tartışması planlanıyor. Bir diğer tur ise yapay zekanın ağ bağlantılı evlerde (“akıllı evler”) uygulanması ve etiğiyle ilgili. Bunu hemen “Bağlantılı evde karlılık” konulu bir tartışma izliyor. Sektör toplantısındaki şirketler öncelikle iş ile ilgileniyor. Bosch, Continental, BMW, Siemens ve Infineon gibi Alman şirketleri de Las Vegas'ta. Açılış konuşmasını çip üreticisi Nvidia'nın başkanı ve şu anda yapay zeka patlamasından en fazla faydalanan isim olan Jensen Huang yapacak.
Çoğu Alman, geleceğin teknolojisine ayak uydurabilmek için öğrenmeleri gerektiğini açıkça görüyor. Ankete göre katılımcıların yüzde 67'si yapay zeka alanında eğitimlerine devam etmeyi planlıyor. Fransa ve İngiltere'de de isteklilik benzer şekilde yüksek, ancak ABD, Brezilya, Çin ve Hindistan'da çok daha yüksek. Gelişmekte olan üç ülkede yüzde 90'dan fazlası yapay zeka konusunda daha ileri eğitim planladıklarını söyledi. Çinli ve Hintliler arasında yanıt veren beş kişiden dördü ayrıca yapay zekanın okullarda ders konusu olarak tanıtılması çağrısında bulundu. Almanya'da en az yüzde 57 bunu istiyor.
Ancak çoğu şirket henüz bu motivasyonu benimsemedi. Ankete göre Almanların yalnızca yüzde 18'i halihazırda işyerinde yapay zeka eğitimi almış; Fransa ve Brezilya'da bu sayı daha da az. Öte yandan Hindistan ve Çin çok daha kararlı görünüyor: Çinlilerin yüzde 38'i işyerinde yapay zeka eğitimi verdiğini ve hatta Hintlilerin yüzde 57'si.
Daniel Zwick bir işletme editörüdür ve WELT için tüm konularda rapor hazırlamaktadır. Otomobil endüstrisi.
Yapay zeka (AI) yoluyla teknolojik devrim tüm hızıyla devam ediyor. Gelecek hafta Las Vegas'ta düzenlenecek CES teknoloji ticaret fuarında yapay zekaya sahip binlerce ürün sergilenecek. Almanlar günlük yaşamda bile büyük değişimlerin yaklaştığının farkında.
Bosch teknoloji grubu tarafından yaptırılan bir ankete göre, Alman vatandaşlarının yüzde 72'si yapay zekanın önümüzdeki on yıl içinde kendi ülkelerinde en etkili teknoloji olacağını düşünüyor. Dünya çapındaki katılımcıların yüzde 67'si durumu bu şekilde görüyor. Yenilikçi Pazar Araştırmaları Derneği, 2024 sonbaharında yedi ülkede 11.000'den fazla kişiyle anket yaptı; Sonuçlar yalnızca WELT AM SONNTAG'a açıktır.
ChatGPT gibi büyük dil modellerinin yönlendirdiği yapay zekaya olan ilgi kısa sürede arttı. İki yıl önce yapılan benzer bir ankette Almanların yalnızca yüzde 42'si yapay zekayı en önemli teknoloji olarak değerlendirmişti. Bugün endüstriyel robotlar (yüzde 25) ve hidrojen/yakıt hücreleri (yüzde 23) gibi teknolojiler onu çok geride bırakıyor. Dünyanın dört bir yanından yanıt verenlerin çoğu hâlâ 5G mobil iletişimin ve otonom sürüşün önemli olduğunu düşünüyor.
Bu ülkede yapay zekaya yönelik şüpheler bir miktar azalmış gibi görünüyor: Vatandaşların yüzde 34'ü teknolojinin toplum üzerinde olumlu bir etki yaratacağını düşünüyor; geçen yıl bu oran yalnızca yüzde 26'ydı. Diğer ülkeler, özellikle de ankete katılanların üçte ikisinin olumlu etkiler beklediği Çin, yapay zeka kullanımı konusunda daha iyimser.
Yapay zekayla mücadelenin etik yönleri de CES'te bir rol oynayacak, ancak daha çok kenarda kalacak. Telif hakları, “deepfake”ler ve yapay zekanın düzenlenmesi üzerine bir panel tartışması planlanıyor. Bir diğer tur ise yapay zekanın ağ bağlantılı evlerde (“akıllı evler”) uygulanması ve etiğiyle ilgili. Bunu hemen “Bağlantılı evde karlılık” konulu bir tartışma izliyor. Sektör toplantısındaki şirketler öncelikle iş ile ilgileniyor. Bosch, Continental, BMW, Siemens ve Infineon gibi Alman şirketleri de Las Vegas'ta. Açılış konuşmasını çip üreticisi Nvidia'nın başkanı ve şu anda yapay zeka patlamasından en fazla faydalanan isim olan Jensen Huang yapacak.
Çoğu Alman, geleceğin teknolojisine ayak uydurabilmek için öğrenmeleri gerektiğini açıkça görüyor. Ankete göre katılımcıların yüzde 67'si yapay zeka alanında eğitimlerine devam etmeyi planlıyor. Fransa ve İngiltere'de de isteklilik benzer şekilde yüksek, ancak ABD, Brezilya, Çin ve Hindistan'da çok daha yüksek. Gelişmekte olan üç ülkede yüzde 90'dan fazlası yapay zeka konusunda daha ileri eğitim planladıklarını söyledi. Çinli ve Hintliler arasında yanıt veren beş kişiden dördü ayrıca yapay zekanın okullarda ders konusu olarak tanıtılması çağrısında bulundu. Almanya'da en az yüzde 57 bunu istiyor.
Ancak çoğu şirket henüz bu motivasyonu benimsemedi. Ankete göre Almanların yalnızca yüzde 18'i halihazırda işyerinde yapay zeka eğitimi almış; Fransa ve Brezilya'da bu sayı daha da az. Öte yandan Hindistan ve Çin çok daha kararlı görünüyor: Çinlilerin yüzde 38'i işyerinde yapay zeka eğitimi verdiğini ve hatta Hintlilerin yüzde 57'si.
Daniel Zwick bir işletme editörüdür ve WELT için tüm konularda rapor hazırlamaktadır. Otomobil endüstrisi.