ABD’de Tschentscher: Bir Alman şehir devleti nasıl küresel jeopolitik yeniden yapılanmanın yapbozunun bir parçası haline geliyor?

activism

Member
FBatı dünyasının kontrol merkezi olan siyasi Washington kısa bir süre için görülebilir ve duyulabilir. Yazıta göre, Amerikan Başkanı’nın helikopteri, Hamburg’dan yeni gelmiş olan ve Washington Alışveriş Merkezi’nde taşa kazınmış Amerikan tarihi boyunca rehberli bir tur atan heyetin başlarının üzerinden uçuyor. Hamburg Belediye Başkanı Peter Tschentscher (SPD) de güçlü rotor kanatlarını izliyor ve yakındaki Beyaz Saray’dan uzağa uçuş yönünün doğru olduğunu tahmin ediyor. İçinde Joe Biden var mı? Kimse bilmiyor.

Tschentscher burada Hamburg belediye başkanı olarak değil, Federal Konsey Başkanı olarak bulunuyor. Yıllık bazda federal eyaletten federal eyalete aktarılan ve merkezi bir gezi ile ilişkilendirilen bir ofis. ABD Başkanı’na açılan kapı, ABD Başkanı’na açılan kapıyı açmaz, ancak kesinlikle bir protokol ve hiyerarşik düzey meselesi olduğundan, Federal Almanya Cumhuriyeti’ndeki dördüncü en yüksek makam olmaktan çok uzaktır. Ve ABD yönetimi ziyaretçiyle pek bir şey yapamıyor, en azından bu Washington’daki ilk birkaç gün içinde fark ediliyor. Erken yapılan soruşturmalar boşa çıktı, programdaki bazı öğeler gezi başladıktan sonra hala açık.





Federal Konsey Başkanı Peter Tschentscher, Washington Anıtı’nda

Kaynak: Jan Pries/ Senato Basın Ofisi


Bu, kişisel birliktelikte belediye başkanını/Federal Konsey Başkanını rahatsız etmez. Başkanlığının sloganı “Açık ufuklar” idi ve bu kişinin kendi ufku da olabilir. Her durumda, Tschentscher kendini abartma eğiliminde değildir ve kendi kendini tasvir etme ona yabancıdır. Çok eski moda bir şekilde şöyle diyebilirsiniz: O, öncelikle eldeki meseleyle ilgilenir, dış görünüşle değil.

Bu yedi ABD günü boyunca, hepsi Alman Silahlı Kuvvetlerine ait yepyeni Airbus “Theodor Heuss” ile birlikte seyahat edebilen Hamburg’un iş ve bilim çevrelerinden 20 erkek ve kadın ona eşlik edecek. Tschentscher, 2004’ten beri hiçbir Federal Konsey Başkanı’nın ABD’yi resmi olarak ziyaret etmediğini, ancak özellikle bu değişim zamanlarında, batı dünyasının en önemli ortağını güvence altına almasının ve bu ittifakın bir ittifak olduğunu göstermesinin kendisi için önemli olduğunu bildiriyor. güçlü bahis Dediği gibi, ülkeyle pek çok ortak yönü var. Genç bir adam olarak ABD siyasetine karşı gösteri yaptı, daha sonra okumak için Amerika’ya taşınan bir akrabasını sık sık ziyaret etti ve bugün hala Illinois ile kişisel bağlantıları var. Bu çeşitli temaslar aracılığıyla “Bu ülkenin kendi mantığı var” dedi.

Zor bir tartışma ortamında yolculuk


Bu “kendi mantığı”, ziyaret sırasında vakıflar, şirketler ve Kongre üyeleriyle yapılan birçok görüşmede de kendini gösteriyor. Tüm batı dünyasının değerleri için bu eşzamanlı savunuculuk var, örneğin şu anda çok uzakta olan Ukrayna’nın büyük desteği aracılığıyla, ama aynı zamanda kişinin kendi çıkarlarının büyük bir şekilde korunması da var; Buna, gücü Avrupa’da birçok insanda genellikle korkuları tetikleyen yenilikçi bir ruh da ekleniyor. Ama Tschentscher artık Amerika Birleşik Devletleri’ni seviyor, bunu tekrar tekrar belirtiyor. Bazen hayranlık gibi bir şey ona bile ulaşır.


Bundeswehr Airbus




Bundeswehr Airbus “Theodor Heuss” yolculuk için hazırdı

Kaynak: Jan Pries/ Senato Basın Ofisi


Bununla birlikte, bu birkaç gün içinde yaşanabilecek tartışmanın bağlamı, aynı zamanda eski kesinliklerin sınandığını da gösteriyor: Örneğin, Biden’ın “Enflasyon Düşürme Yasası”, ABD hükümetinin multi-milyar dolarlık bir yatırım paketini içeriyor. iklim değişikliğiyle mücadeleye bir bakış Ancak bununla ilgili sübvansiyon ödemeleri, ABD’deki üretim için net koşullara bağlı ve bu da birçok Alman şirketini tedirgin ediyor; aynı zamanda, dünya gücü konumunu savunmak için Çin ile ilişkiler bazen sert duyurularla yeniden dengeleniyor. Bunun üzerine Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, AB ile Çin ve ABD arasında eşitlik sağlanmasını savunur ve bu Amerika’da rahatsızlık yaratır.

Önemli jeopolitik tartışmalar Hamburg’da da kendini gösteriyor


Hansa şehrinden 300 şirketin ABD’de şubeleri veya üretim tesisleri varken, Hamburg gibi küçük bir şehir devleti bile bu yapısal tartışmalara tam anlamıyla dahil oluyor. Çin politikası ise Çin devlet nakliye şirketi Cosco’nun Tollerort’taki Hamburg liman terminalinde aylardır yüzde 24,9 hisseye sahip olup olmayacağı sorusunu etkiliyor. Kozmopolit Hansa kenti kendisini nasıl konumlandırmalı? Kısa vadede doğru, uzun vadede yanlış olan ne olabilir?








Federal Konsey Başkanı olarak yapılan gezi, bunun için bir sismograf görevi de görüyor. Washington’daki üçüncü gün, onu dünya çapında ünlü yapan ofisi artık elinde tutmasa bile gerçekten önemli bir kişinin kapısını aralıyor: uzun süredir Meclis Başkanı olan Nancy Pelosi. Şimdi 83 yaşında, hala bir milletvekili ve çok çevik olduğu ortaya çıktı. Kongre Binası’ndaki görüşme planlanandan daha uzun sürüyor. Tschentscher daha sonra, Donald Trump’ın Joe Biden’dan görevi devralmasıyla birkaç saatliğine isyana sahne olan devasa binanın beyaz basamaklarına adım attığında, Washington güneşiyle parlıyordu. Bir şeyi başarırsa, umduğundan iyi giderse, o zaman normalde zayıf olan adam birdenbire geniş bir sırtla orada durur.

Cosco ile anlaşma eşiğinde


Tschentscher’e göre Pelosi görünüşe göre bilgi verdi ve ilgi gösterdi, konuşma aynı zamanda Çin politikasındaki doğru dengeyle ilgiliydi, ABD müttefiklere sistemler savaşında kendilerini daha iyi konumlandırmaya yemin etmek istiyor. Böylece konuşma, Cosco’nun Hamburg’daki katılımına geldi. ABD siyasetinin büyük hanımı başlangıçta burada şüpheciydi, ancak en azından Tschentscher’in tanımladığı gibi, süreci açıkladıktan sonra daha rahatladı: “Bayan Pelosi’ye, Porta’daki altyapıdan yüzde 100 sorumlu olduğumuza dair güvence verdim. Hamburg halkın elinde tutulacak ve liman şehir tarafından işletilecek.”


Nancy Pelosi, sohbette liman sorununu ele aldı




Nancy Pelosi, sohbette liman sorununu ele aldı

Kaynak: Senato Şansölyesi/Jan Pries


Tschentscher, Hamburg’un tutumunu sık sık açıkladığı ve gerekçelendirdiği için kendisinin hala Cosco anlaşmasına güvenip güvenmediği konusunda artık kamuoyuna konuşmak istemiyor. Ancak şu anda belediye binasında, federal hükümet tarafından tekrarlanan itirazların – en son liman terminallerinin özellikle korunmaya değer kritik altyapının bir parçası olarak sınıflandırılması nedeniyle – nihayetinde başarısızlığa yol açabileceği varsayılıyor. Çinliler için örneğin Rotterdam’da veya Antwerp’te alternatifler var.

Delegasyonun gezinin ikinci bölümünü geçireceği Kaliforniya’ya yaptığı uçuştan sonra, bu konu yeniden gündeme gelir, çünkü batı kıyısındaki güneşli eyaletin Los Angeles’ta uzun süredir Cosco’nun katılmasına izin veren bir limanı vardır – ki bu Miami, Houston veya Seattle için de geçerlidir. Alman heyecanı da bu liman kentlerinde küresel rekabetin bir yönü olarak algılanıyor, bu nedenle bazı uyarılar ekonomik bir hesabın parçası olabilir. Tschentscher bunu biliyor ve federal hükümetin oyun oynaması onu rahatsız ediyor. Ayrıca Los Angeles, Hamburg’da halen tartışılmakta olan ekonomik açıdan önemli başka bir süreçte, yani konteyner gemileri için kıyıdan güç beslemesi kullanma zorunluluğu konusunda da çok ileride. Hamburg şimdi, terminallerdeki emisyonları AB’nin şu anda şart koştuğundan daha hızlı azaltmak için Avrupa’da Rotterdam, Antwerp ve Cenova gibi liman şehirleriyle yeni ittifaklar kurmak istiyor.


ayrıca oku


Kaliforniya'nın öncü ruhuna hayran: Golden Gate Köprüsü'ndeki Peter Tschentscher






Los Angeles, Hamburg limanını 500 milyon avroluk yatırımla zenginleştirmek isteyen bir başka şirkete de ev sahipliği yapıyor. Patronu Seifi Ghasemi’nin geçtiğimiz sonbaharda Hamburg’da devasa projesini sunduğu AirProducts şirketi, herhangi bir devlet desteği olmaksızın, bir ortakla birlikte büyük depolar ve amonyakın ilk kez gemilerde getirildiği teknik bir sistem kurmak istiyor.

Amonyak, önemli ölçüde daha büyük miktarlarda enerjiyi daha az alanda ve çok daha güvenli bir şekilde taşımak için kullanılabilir.Hacimle ilgili olarak, nitrojen ve hidrojenin kimyasal bileşiminin enerji yoğunluğu, tek başına sıvı hidrojeninkinden çok daha fazladır. Planlanan tesiste molekül daha sonra “kırılacak”, yani parçalanacaktı. Dünyanın başka yerlerinde üretilen yeşil hidrojen, daha sonra Hamburg bölgesindeki enerji yoğun endüstri için kullanılabilir hale getirilecekti. Teknik olarak, Tschentscher’e, örneğin gübre üretiminde, sürecin denendiği ve test edildiği konusunda güvence verildi. Hamburg’daki başlangıç başarılı olursa şirket, Rotterdam’ın ilgisini dile getirmesine rağmen, bölgede de genişlemek istiyor.


DSC_2057-1200px




İyi korunmuş, Belediye Başkanı Peter Tschentscher (zvl) etrafındaki Hamburg heyeti Los Angeles limanındaki AirProducts üretim tesisine bakıyor

Kaynak: Joern Lauterbach


Ancak Kaliforniya’da, gelecek yılların trendlerini algılamanın tamamen farklı yolları da var. Muazzam bir ekonomik güç burada toplanıyor, devletin Hindistan’dan daha büyük bir gayri safi yurtiçi hasılası var. Heyet, Silikon Vadisi ziyareti sırasında Almanya’da merkezi Hamburg’da bulunan Google, Plug and Play veya Snap gibi çok sayıda şirketi ziyaret etme fırsatı buldu – ancak aynı zamanda San’ın güneyindeki ünlü vadide işlerin her zaman sorunsuz olmadığını öğrendiler. Francisco koşuyor. Ziyaretten bir gün önce, Facebook’un ana şirketi Meta, 4.000 kişiyi işten çıkarmak istediğini duyurdu. Hamburg’dan insanlar geldiğinde, metaverse çok sessizdi, genç işçilerin çoğu zaten e-posta yoluyla işten çıkarılacaklarını öğrenmişti. Gazetecilerin kutsal salonlara girmesine bile izin verilmedi.

Google’daki ruh hali daha iyi, en azından yüzlerden görülebiliyor. Bunun dışında yeni merkezde işler çok gizli… Arama sorularına cevap vermeyi çok seven şirket, gazetecilerin sadece birkaç halka açık alanda dar koridorlarda dolaşmasına izin veriyor. Ancak, buradaki hemen hemen her şeyin, bu alandaki yeni rekabete – ChatGPT anahtar kelimesine – kıyasla yapay zekanın genişlemesinde zemini kaybetmemek etrafında döndüğü açıktır. Bir röportajda veri koruma konusu gündeme geldiğinde, Google arkadaşı geriledi ve arka planda Google-G varken bu tür soruları sormamasını istedi.


Peter Tschentscher, Google'ın Almanya'daki merkezini Hamburg'dan biliyor.  ABD'deki merkezin başka boyutları da var




Peter Tschentscher, Google’ın Almanya’daki merkezini Hamburg’dan biliyor. ABD’deki merkezin başka boyutları da var

Kaynak: Joern Lauterbach


Tschentscher, özellikle Almanya’da dijitalleşmedeki bu bir sonraki büyük adım hakkında çok fazla şüphe olduğunu biliyor ve “Bazı korkuları ben de anlayabiliyorum” diyor. Ancak buradaki avantajları da görmek gerekiyor, hayat kolaylaşabilir ve süreçler daha verimli hale gelebilir. Veri koruma ayrıca daha ileri adımlar için “toptan bir engel” olmamalı, “doğru dengeye bağlıdır”. Dijitalleşmenin tarihi, yeni teknolojiler nedeniyle kaybedilen her iş için, başka yerlerde “beş ila on” yenisinin yaratıldığını göstermiştir. Değiştirilebilecek rutin faaliyetlerin olduğu yerlerde, serbest bırakılan personeli başka yerlerde daha mantıklı bir şekilde kullanabilmek için mümkünse bu yapılmalıdır. Akşam, otonom sürüşlü bir arabayla San Francisco’da bir tur daha çekiyor.Buradaki araçlar, Hamburg’daki test pistlerinden önemli ölçüde daha hızlı. En azından bu geleceğe bir yolculuktu.

Her halükarda Tschentscher, bu çok klasik, analog devlet ziyaretinin mantıklı olduğuna inanıyor. Yeni ağlar kurmak, bilgi edinmek – ve “ufuklar açmak” başarılıydı.