2023’te yalnızca 168 yeni kayıt: Toyota ve Hyundai neden hala hidrojen arabalarına güveniyor?

activism

Member
BBavyera Ekonomi Bakanı Hubert Aiwanger, elektrikli otomobiller konusunda net tercihlere sahip. Büyük bir pil yerine, özgür seçmen politikacı, sürüş için enerjiyi, içeriği bir yakıt hücresi tarafından elektriğe dönüştürülen bir hidrojen tankından çekmeyi tercih ediyor.

Teknik olarak daha az ifade etmek gerekirse: Aiwanger, geçen haftadan beri yakıt hücreli elektrikli bir otomobil olan BMW iX5 Hydrogen kullanıyor. Bakan, Twitter’da büyük SUV’nin yanında çekilmiş bir fotoğrafını gururla paylaştı.

Bunun için, örneğin Bavyera’daki hidrojen dolum istasyonlarının sayısı hakkında, birkaç onaylayıcı yorum ve soru gibi olağan öfke kazandı. 14

Sadece kötü şöhretli Aiwanger eleştirmenlerini rahatsız etmekle kalmayan, onun yeni şirket aracıyla ilgili yorumuydu: “Hidrojenli arabaların teklif edilirse büyük bir pazar bulacağına inanıyorum!” Bu, Almanya’daki gerçeklerle çelişiyor. Çünkü yakıt hücreli arabalar bu ülkede kesinlikle sunuluyor – üreticilerin isimleri Toyota ve Hyundai, modellerin Mirai ve Nexo’su. Aiwanger’ın tahmininin aksine satın alınmayacaklar.


ayrıca oku







Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nin istatistikleri, yılın başından Mayıs ayının sonuna kadar yakıt hücreli arabaların toplam yalnızca 168 yeni kaydını gösteriyor. Aynı dönemde akülü elektrikli otomobiller 184 bin kez yeni tescillendi.

Müşterilerin isteksizliğinin nedenleri açık: ülke çapında hidrojen için sadece 91 benzin istasyonu var. Orada gazın kilogramı 13,85 avroya mal oluyor ve onunla yaklaşık 100 kilometre yol alabiliyorsunuz. Ve Toyota ve Hyundai’nin arabaları sırasıyla 66.000 Euro ve 77.000 Euro ile tam olarak ucuz değil.


ayrıca oku


Volkswagen fabrikası, Wolfsburg






Benzin veya dizel ile eskisi kadar hızlı yakıt ikmali yapabilmek, görünüşe göre müşterilerin gözündeki dezavantajları telafi etmiyor. En azından şu an için, enerji deposu olarak hidrojen ve pil arasındaki yarış, pil lehine net bir şekilde belirlendi.

Alman otomobil üreticilerinin teknolojiden uzaklaşması da belirleyici oldu. Volkswagen Grubu, Avrupa, Çin ve Kuzey Amerika’da kendi devasa pil hücresi fabrikalarını kuruyor. Mercedes-Benz, küçük bir yakıt hücreli SUV serisinin ardından geliştirmeyi durdurdu ve teknolojiyi kardeş şirketi Daimler Truck’a verdi. Orada ağır uzun yol kamyonlarında kullanılacak. Sonuçta Opel, Stellantis Group’un bir parçası olarak küçük seriler halinde yakıt hücreli küçük kamyonetler sunuyor.

BMW, hidrojenli arabanın tek savunucusu olmaya devam ediyor. Orada, teknoloji bilgisini şirkette tutmanın bir yolu olarak mevcut küçük serileri görüyorsunuz. BMW’ye göre bu tür araçların seri üretimine her an başlayabilirsiniz. Ancak bu önümüzdeki yıllar için pek mümkün görünmüyor. 2030’lar için daha çok bir seçenek. Mevcut arabalar satılık değil, Aiwanger gibi kişilere ödünç veriliyor ve şirketin kendisi tarafından test amaçlı kullanılıyor.


ayrıca oku


MAN patronu Alexander Vlaskamp, bir e-kamyon prototipinin önünde






BMW’nin projeye yatırdığı fonlar da yönetilebilir. Üretici, ayrı ayrı yakıt hücrelerini Toyota’dan temin eder, bu bileşen, benzin deposu ve böyle bir arabanın hala ihtiyaç duyduğu daha küçük akü dışında, araba yapı olarak akü modeli iX5 ile aynıdır.

Toyota ve Hyundai, yakıt hücresi teknolojisinin şampiyonları olmaya devam ediyor. Her iki şirket de artık akülü arabalara odaklanan bir elektrikli strateji seçti. Ancak hidrojen, ürün yelpazesinde rol oynamaya devam etmelidir.

Seul’deki Hyundai’de yakıt hücresi işinden sorumlu Alman mühendis Ronald Grasman, “Kore ve Japonya’da, hareketlilikte hidrojen hakkında temel bir tartışma yok” diyor. “Kore’de, geleceğin enerji sisteminin hidrojene dayalı olacağına dair toplumsal bir fikir birliği var çünkü Kore, yurtdışından enerji ithalatına bağımlı.”


ayrıca oku


Şansölye Olaf Scholz (solda) ve Ford Başkanı William Clay Ford






Hidrojen sisteminin verimliliği bir akülü arabanınkinden önemli ölçüde düşük olsa da, yakıt hücresinin daha mantıklı olduğu uygulamalar var. Grasman, “Yalnızca ticari araçlar için değil, aynı zamanda binek araçlar için de” diyor. Kore’deki büyük şirketler, hareketliliği de etkileyen bir hidrojen enerji sistemini ortaklaşa inşa ettiler.

Aslında Hyundai, yakıt hücreli binek otomobillerde dünya pazar lideridir. Şirkete göre geçen yıl dünya çapında 11.179 NEXO sattı. Bu da yüzde 50’nin üzerinde bir pazar payına tekabül ediyor. Grup, ticari araç alanında da kendisini öncü olarak görmektedir. Grasman’ın ticari araçlardan sorumlu meslektaşı Mark Freymüller, Kore’de Hyundai’den 300 yakıt hücreli otobüsün yola çıktığını söylüyor.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



İsviçre’de nakliye komisyoncularının olduğu bir kamyon projesi de var. Freymüller, “Orada müşteri ellerinde yedi milyon kilometre sınırını yeni aştık” diyor. Yüksek enerji fiyatlarının projeyi biraz yavaşlattığını kabul ediyor. Buna rağmen müşteriler mevcut 47 araçtan memnun.

Eylül ayı sonundan itibaren Almanya’da 42 araç daha yollarda olacak ve Hyundai de projeyi diğer Avrupa ülkelerine genişletmek istiyor. İsviçre’nin avantajı: Kamyonlar burada hidroelektrikten elektrikle üretilen yeşil hidrojeni kullanabilir. Bu ihtimal Almanya’da yok. Hidrojen, yeşil elektrik kullanmak yerine doğal gazın dönüştürülmesinden elde edilirse, tüm sistem artık iklim açısından nötr değildir.

Yine de Freymüller, hidrojen teknolojisinin kamyon pazarında yaygınlaşmasının binek otomobillere de ivme kazandıracağını düşünüyor. “Hidrojen arabasıyla ilgili bir tavuk-yumurta sorunumuz var: Önce altyapının mı yoksa araç teknolojisinin mi olması gerekiyor?” diyor. Ticari araçlarda, bir arabadan 50 kat daha fazla hidrojene ihtiyaç duydukları için bu ikilemi aşmak daha kolaydır. “Akaryakıt istasyonu ağı kurmak daha değerli.”

Hyundai kesinlikle yakıt hücresine bağlı kalmak istiyor. İki yönetici, teknolojinin 1998’den beri geliştirildiğini söylüyor. Grup, üretim de dahil olmak üzere tüm değer zinciri için teknolojiye sahiptir. Şirketin üst düzey yöneticileri, bundan sonra 2024’ün başlarında Las Vegas’ta düzenlenecek CES teknoloji ticaret fuarında ABD’deki hidrojen işine yönelik vizyon ve stratejilerini sunacaklar.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren finans muhabirlerimizle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.